۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۷۴۸۳۳
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی:

نخستین دوره آموزشی مشاورین وقف برگزار شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوره آموزشی مشاورین وقف برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار شده است، گفت: باید در هر شهرستانی مشاوران وقف وجود داشته باشند و نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.
وقف مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نخستین دوره آموزشی مشاورین وقف با حضور روحانیون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از 80 درصد نیات واقفان مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی مشاورین وقف برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار شده است، گفت: باید در هر شهرستانی مشاوران وقف وجود داشته باشند و نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه دوره آموزشی مشاورین وقف با حضور 25 نفر از روحانیون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برگزار می‌شود، افزود: باید وقف در حوزه‌های کمک به ایتام، کمک به نیازمندان بیشتر شود.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد:  مشاوره دادن به واقفان و سوق دادن نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه از اهداف برگزاری این دوره است.

وی به وقف برای حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین وقف برای حوزه‌های علمیه در استان اندک است که امیدواریم واقفان به این موضوع هم توجه داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ایجاد ۳۷ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: واقفان بر اساس نیازهای روز جامعه وقف انجام دهند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات