۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۷۵۲۰۵

سي و دومين سالگرد روحاني شهيد سردار صنعتكار برگزار شد

مراسم سي و دومين سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار فرمانده اطلاعات و عمليات لشكر نجف اشرف و معاون شهيد حاج احمد كاظمي با حضور اقشار مختلف مردم، روحانيان و طلاب حوزه علميه در مسجد آيت الله رضوي كاشان برگزار شد.
روحاني شهيد حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سردار سيد مهدي قريشي فرمانده پدافند هوايي كاشان يكشنبه شب در مراسم سي و دومين سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار كه مسجد آيت الله رضوي كاشان برگزار شد، گفت: امنيت و اقتدار و عزت امروز ايران اسلامي را مديون خون شهدا هستيم.

وي افزود: شهدا عمر با بركت خود را تنها در راه رضايت خداوند هزينه كردند و ما امروز هرآنچه را در كشور و دنيا داريم به بركت خون شهدا است و بايد قدردان شهدا باشيم كه جان خود را كه بزرگترين سرمايه آنها بود در راه خدا و رضايت خدا و اسلام و انقلاب اسلامي و نظام اسلامي ايران دادند.

قريشي مسؤوليت همه را در قبال شهدا و خانواده معظم شهدا سنگين دانست و اظهار داشت: خداوند همان احترامي را كه براي شهدا قائل است براي مادران و پدران و خانواده معظم شهدا قائل خواهد بود.

وي در ادامه افزود: امروز ادامه راه شهدا تبعيت بي چون چرا از ولايت ورهبري است و هر کس راه ولايت و مکتب نبوي را انتخاب كند و در اين مسير حركت كند بدون شك همانند شهدا به سعادت و رستگاري خواهد رسيد.

سردار سيد مهدي قريشي با تاکيد بر اينکه عزت و سعادت در گرو پيروي از ولايت است گفت: اگر بخواهيم عزت و اقتداري که امروز کسب کرده ايم را حفظ کنيم بايد پيرو ولايت فقيه و رهبري باشيم.

به گفته وي، مجاهدين رزمندگاني هستند که در راه خدا و براي جلب رضاي خدا و در مسير و جريان ولايت تا آخرين قطره خون  ايستادگي و مقاومت مي‌کنند و در قرآن بارها مورد تمجيد خداوند قرار گرفته‌اند.

قريشي با اشاره به اينكه حضور در محفل شهدا و تجليل از شهدا، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است و سبب بقاي انقلاب اسلامي مي شود، گفت: تکريم و تعظيم از مقام شامخ شهدا، يک وظيفه و ضرورت غيرقابل انکار است.

فرمانده پدافند هوايي كاشان، ابراز کرد: به برکت خون شهدا  امروز ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف ملي و بين المللي بر قله هاي رفيع عزت و افتخار ايستاده است.

لازم به ذكر در اين مراسم از كتاب ‹‹ح مثل حسين›› روايت هايي كوتاه از زندگي سردار روحاني شهيد حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار به نويسندگي روح الله صنعتكار و صديقه هوشيار رونمايي شد.

شايان ذكر است، روحاني شهيد حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار سوم فروردين ماه 1337 در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد و قبل از انقلاب در مبارزات با طاغوت شركت داشت و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش کرد دين خود را با حضور در عرصه هاي فرهنگي ادا کند از اين رو با اعزام و سازماندهي گروه هاي فرهنگي به روستاها به تبليغ اسلام و انقلاب پرداخت و با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه شد و در دوران دفاع مقدس فرمانده اطلاعات و قائم مقام لشکر ۸ زرهي نجف اشرف را بر عهده داشت و عاقبت ۲۵ مرداد ۱۳۶۵ بر اثر انفجار مين در منطقه عملياتي به شهادت رسيد.

فرازي از وصيت نامه روحاني شهيد حجت الاسلام حاج حسين صنعتكار: امام امت مجسمه تقوي و عدالت و اخلاق نبوي است، سخنش و فکرش، موضع سياسي اش، جهت گيري اش در برابر قدرت هاي شرق و غرب همه درس معرفت و سرمشق معنويت و آزادگي است، نجات و رستگاري تو و من مشروط به طي مراحل است که اين عارف سبکبال ‹‹حضرت امام›› طي کرده است.

شهرستان كاشان ۶۹ شهيد طلبه و روحاني در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس تقديم اسلام و انقلاب اسلامي كرده است./۱۳۰۷/پ203/ب1

ارسال نظرات