۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۷۵۶۹۹
حجت الاسلام نوروزی در موافقت با استیضاح کرباسیان:

وزارت اقتصاد در مسیر اقتصاد مقاومتی تعلل کرده است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی معتقد است که وزارت اقتصاد تحت مدیریت کرباسیان نتوانسته در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کند.
حجت الاسلام حسن نوروزی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه چهارم شهریورماه سال ۹۷ در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد گفت: علیر غم اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدتی است ابلاغ شده اما حرکت رو به جلویی از سوی وزارت متبوع آقای کرباسیان در به ثمر رساندن این موضوع ندیدیدم.

وی با بیان اینکه یکی از سوالات ما از شما این است که مقدار نقدینگی در برابر تولید ناخالص داخلی چقدر است، گفت: میزان نقدینگی در سال 95 ، 1500 میلیارد تومان و 3.5 برابر تولید داخلی شد و در سال 96 به 1600 میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: این موضوع باعث شده اقتصاد کشور دچار ورشکستگی شود و ارزش 100 هزار تومان به 25 هزار تومان رسیده است و این سرمایه سرگردان کشور به سمت سکه و دلار رفت و تورم را در پی داشت.

نماینده مردم رباط کریم متذکر شد: در ماده 21 قانون برنامه ششم دولت موظف شده است که برای بهبود فضای کسب و کار شرایطی را ایجاد کند اما این در حالی است که طبق گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تنها 20 درصد این قانون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه برای مبارزه با قاچاق هم اقدامی انجام نداده است، ‌تصریح کرد: شما مسؤول گمرک کشور بودید اما همه چیز در زمان تصدی شما هوا شد و قاچاق بسیار زیادی صورت گرفت در حالی که باید از طریق سامانه جامع تبادل اطلاعات صورت می‌گرفت./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات