۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۵۹۲۳
جانشین مؤسسه دارالإعلام خبر داد؛

فارغ التحصیلان مؤسسه دارالإعلام به کار گرفته می شوند

حجت الاسلام فروغی با اشاره به این که مؤسسه دارالإعلام دانش پژوهان فارغ التحصیل خود را رها نمی کند، گفت: دغدغه این است که فضایی را مهیا کنیم تا عزیزان مشغول تحصیل بعد از اتمام دوره، فعالیت و کاری را در راستای تحصیل خودشان داشته باشند.
حجت الاسلام فروغی جانشین مؤسسه دارالإعلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز تحصیلی مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) عصر امروز در سالن جلسات این مؤسسه واقع در مجتمع فرهنگی دارالولایه قم برگزار شد.

حجت الاسلام فروغی جانشین مؤسسه دارالإعلام در این مراسم با بیان این که این مؤسسه در جبین خود نام اهل بیت(ع) را دارد و همه برکات خود را از همین مسأله می‌ داند، اظهار داشت: ما به اندازه ای که توانسته ایم کار را پیش برده ایم و دانش پژوهان این مرکز نیز همواره زحمت کشیده اند و در درس و بحث جدی هستند.

وی عنوان کرد: حمایت مرجعیت معظم نیز امر را مضاعف کرده است، همچنانکه چندین بار که خدمت حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی رسیده ایم از حمایت ها و قدردانی های ایشان نسبت به مؤسسه و دوستان خبر داده اند و این مؤسسه رضایت ایشان را کسب کرده است.

جانشین مؤسسه دارالإعلام با بیان این که وضعیت امروز جهان همراه با تلاش های بی شمار وهابیت علیه مکتب اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز وضعیتی که در دنیای اسلام وجود دارد و همه می‌ دانید این طور است که وهابیت کار خود را با شدت جلو می‌ برد و رسانه و ثروت زیادی دارد و علاوه بر آن حرف های جدید دیگری هم مطرح کرده است.

وی با بیان این که ما باید همیشه نسبت به شبهات وهابیت حساسیت داشته باشیم، ابراز داشت: البته نباید نسبت به فرقه های کلامی وهابیت پیش آمده نیز غافل باشیم و تنها اکتفا به شبهات کنیم، هرچند مسأله شبهات نیز مهم است ولی گاهی اوقات بیش از آن در خاستگاه تشیع شبهاتی وجود دارد که هرچند از جانب وهابیت مطرح نشده است ولی ریشه در اندیشه وهابیت دارد از این رو پژوهشگران نیز در سیر مطالعاتی خودشان باید نسبت به این مسأله توجه داشته باشند.

حجت الاسلام فروغی تأکید کرد: مؤسسه دارالإعلام از یک سال گذشته توجه خاصی به نقد اندیشه وهابیت و پاسخ به شبهات در کنار جریان شناسی کرده است؛ مؤسسه بر این باور است که نسبت به این قسم از کار هم باید عنایت ویژه ای داشته باشد و حمایت خود را در این بخش نسبت به کسانی که به این موضوعات توجه دارند، بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به این که مؤسسه دارالإعلام دانش پژوهان فارغ التحصیل خود را رها نمی کند، یادآور شد: دغدغه این است که فضایی را مهیا کنیم تا عزیزان مشغول تحصیل بعد از اتمام دوره، فعالیت و کاری را در راستای تحصیل خودشان داشته باشند، چرا که در غیر این صورت فردی که چندین سال در حوزه نقد وهابیت درس خوانده به علت نبود کار، ممکن است به تحقیقات غیر مرتبط با رشته خودش برود.

جانشین مؤسسه دارالإعلام بیان داشت: انشاءالله مؤسسه بتواند در این زمینه یک گام خوبی بردارد و با اعتمادی که به مؤسسه شده است بتوانیم گام هایی برای فعالیت دوستان در راستای این درسی که خوانده اند برداریم؛ ولی از دوستان هم انتظار داریم که اگر دوره را پایان رسانده اند در فرصت هایی که برای آنها مهیا می شود، مشغول به فعالیت علمی شوند تا بتوانند ثمره زحمتی که در مؤسسه کشیده اند را ببینند./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات