۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۶۰۷۷
آیت‌الله صدیقی:

غدیر افشاگر نفاق و تثبیت حق است

آیت‌الله صدیقی غدیر را محک حق و باطل بودن جریان حق دانست و گفت: غدیر افشاگر نفاق و تثبیت حق است.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه غدیر در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: غدیر بزرگ‌ترین عید است.

وی افزود: عید سعید فطر و قربان عید مسلمانان است اما غدیر عید الله اکبر است؛ غدیر راز بقای اسلام است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کتاب‌های فراونی در زمینه غدیر به قلم تحریر درآمده است، ابراز کرد: کتاب‌های بسیار متقن و مستند مانند حقایق الحق، الغدیر، المراجعات و ... در اثبات ولایت نوشته شده است. مرحوم میرحامد حسین هندی زحمات فراوانی برای اثبات ولایت اهل بیت(ع) کشیدند و اقدام به آوردن دلایل متقن از کتاب اهل تسنن کردند به حدی که به مدت یک سال به صورت مخفیانه در خانه یکی از مفتیان سنی ساکن عربستان نظافت و ظرف شویی کرد تا بتواند به تنها کتاب موجود مورد نظر که دست این مفتی بود دست یابد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علما در دو جبهه قلم و بیان می‌توانند به اسلام خدمت کنند، اظهار داشت: علمای بسیاری با استفاده از این دو سلاح از تشیع دفاع کردند تا تشیع در عالم سنگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما مدیون علامه حلی هستیم، گفت: ایشان با نگارش کتاب الفین هزار دلیل برای اثبات و هزار دلیل برای ابطال سخنان اهل تسنن براساس آیات قرآن کریم آوردند. بیش از 300 آبه در قرآن کریم حق بودن ولایت امیرمومنان(ع) را ثابت می‌کند.

آیت‌الله صدیقی غدیر را محک حق و باطل بودن جریان حق دانست و عنوان کرد: غدیر افشاگر نفاق و تثبیت حق بود. علم دین را تنها می‌توان از محضر امامان معصوم دریافت کرد. امیرمومنان علی(ع) چهره وحیانی و سیمای قرآنی دارد. خداوند از پیامبر خواستند تا ولایت ایشان را به مردم ابلاغ کند و تهدید کردند اگر چنین نشود رسالت الهی را انجام نداده است. اگر پیامبر این مهم را در روز غدیر ابلاغ نمی‌کرد اسلام و ادیان آسمانی بقا نمی‌یافت.

امام جمعه موقت تهران غدیر با بیان اینکه خنثی کننده توطئه دشمنان است، اظهار داشت: امروز دشمنان به نماز و قرآن ما کاری ندارند همه دشمنی آنان با ولایت و انقلاب است زیرا ولایت ضامن اتحاد و انسجام بوده و جامعه اسلامی را سرمنزل مقصود می‌رساند در حالی که این اتحاد و انسجام در حکومت فاسد وجود ندارد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات