۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۳۶۴
مشاور وزير و مسؤول امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو:

ائمه جمعه و جماعات مردم را به استفاده درست از منابع تشويق كنند

مشاور وزير و مسؤول امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو گفت: ايران يکي از کشورهاي پرمصرف در حوزه‌هاي مختلف به ویژه انرژي و آب و برق است، از اين رو شايسته است ائمه محترم جمعه و جماعات مردم را به استفاده درست از منابع به ویژه آب و برق تشويق كنند.
حجت الاسلام علي يزدان پرست

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي يزدان پرست بعد از ظهر امروز در ديدار با آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه خشکسالي و بحران آب درکل کشور فراگير شده است، گفت: شرايط خشکسالي و بحران آب در شهرستان‌ها و استان‌هاي کويري مانند کاشان، يزد، خراسان جنوبي و اصفهان حادتر است.

وي افزود: وزارت نيرو يک سازمان تخصصي در حوزه آب و برق است و بدنه و شاکله‌ آن به صورت ويژه از نيروهاي متخصص، کارشناس و توانمند تشکيل شده است و خدمات وزارتخانه نيرو در حوزه‌ آب و برق آحاد جامعه را در برگرفته است.

به گفته وي، چنانچه خدمات‌رساني در شهر يا روستايي با کوچک‌ترين مشکل مواجه شود به فوريت خود را نشان داده و تبعات آن جامعه را در بر خواهد گرفت.

مشاور وزير و مسؤول امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو افزود: با وجود تخصصي بودن وزارتخانه نيرو، مباحث فرهنگي و ديني کارکنان و خانواده‌هاي آنان مورد توجه ويژه قرار گرفته و شوراهاي فرهنگي در شرکت‌هاي تابعه وزارت نيرو در شهرها و استان‌هاي کشور با برنامه‌‌هاي مختلف و متنوع نماز،قرآن، امر به معروف و نهي از منکر و مواردي ديگر فعال است.

حجت الاسلام يزدان پرست با اشاره به اينكه وزارت نيرو طي ارزيابي‌هاي برون سازماني همواره مورد تقدير ويژه قرار گرفته است، يادآور شد: هرچند تقدير ويژه 5 سال متوالي از سوي ستاد اقامه نماز کشور بخشي از اين افتخارات است و با اين وجود نمي‌گوييم در شرايط ايده‌ال قرارگرفته‌ايم اما اقدامات انجام گرفته برجسته و حائز اهميت است.

وي ادامه داد: ائمه جمعه پدر امت هستند و همه نگاه ها به امامان جمعه به عنوان بزرگ شهر معطوف است از اين رو نفوذ کلام  ائمه جمعه در سطح جامعه قابل توجه است.

حجت الاسلام يزدان پرست با بيان اينكه در شرايط سخت تامين آب و برق در کشور روبرو هستيم، يادآور شد: عمق چاه‌ها در خراسان جنوبي به 400 متر  و در کاشان، کرمان، اصفهان و يزد نيز وضعيت مشابه است چرا كه تغييرات اقليمي سبب شده است نزولات آسماني کاهش پيدا کرده و بخش عمده بارندگي ها در مناطقي است که قابل نگهداري نيست و با وجود اينكه وزارت نيرو موفق شده همچنان خدمات مطلوبي به مردم ارائه كند، اما شرايط پيش رو شرايط خوبي نيست و لازم است تا از مردم بخواهيم تا درست استفاده کنند.

وي ادامه داد: ايران يکي از کشورهاي پرمصرف در حوزه‌هاي مختلف به خصوص انرژي و آب و برق است، از اين رو شايسته است ائمه محترم جمعه و جماعات مردم را به استفاده درست از منابع به خصوص آب و برق تشويق كنند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات