۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۷۹۶۶۹
آیت الله طبرسی:

فرهنگ پشت میزنشینی در کشور باید اصلاح شود

آیت الله طبرسی گفت: امروز دانشگاه های ما باید تولید کننده باشند و این فرهنگ باید جایگزین فرهنگ پشت میز نشینی در کشورمان شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، بر ضرورت کیفیت بخشی برنامه های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که کیفی کردن برنامه های آموزشی دانشگاه آزاد موجب رونق این دانشگاه در کشور خواهد شد، افزود: با توجه به گستردگی واحدهای این دانشگاه، بسترهای لازم برای افزایش کیفیت فعالیت های علمی این دانشگاه وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز علمی مهم و ریشه دار در کشور یاد کرد و گفت: این پایگاه مهم علمی باید پرورش دهنده نیروهای متعهد و نخبه در کشور باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز کشورمان در بخش های مختلف نیازهای نیروهای متخصص، کارآزموده و متعهد دارد، خاطرنشان کرد: این وظیفه نهادهای علمی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی است که چنین نیروهایی را تربیت کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مراکز دانشگاهی باید مدیران آینده کشور در بخش های مختلف را تربیت کنند و پرورش دهند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مراکز علمی است که می تواند در تأمین نیروها و مدیران آینده نظام اسلامی بسیار نقش آفرین باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دانشگاه ها و مراکز علمی نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تقویت مراکز علمی به طور حتم به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف منجر خواهد شد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که رشته های دانشگاهی باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رشته های دانشگاهی هیچ مطابقتی با نیازهای جامعه ندارد و این مسأله باید اصلاح شود.

وی با بیان این که در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید تربیت و پرورش جوانان، مبانی دینی، تعهد و تخصص مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: امروز دانشگاه های ما باید تولید کننده باشند و این فرهنگ باید جایگزین فرهنگ پشت میز نشینی در کشورمان شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات