۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۹۹۹۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسجد بهترین کانون اصلاح و تربیت جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مسجد را بهترین کانون اصلاح و تربیت جوانان بیان کرد و گفت: باید به سمت مسجد تراز اسلامی حرکت کنیم که این مهم تنها با اقامه نماز جماعت در مساجد محقق نمی شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای هماهنگی امور مساجد این استان که با حضور اعضا به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اجرای آئین ‌نامه هیأت امنای مساجد را ضروری دانست و ادامه داد: تاکنون در یکصد مسجد استان هیأت امنا با رعایت آیین نامه تشکیل شده اند که این خبر خوبی است و باید در همه مساجد فراگیر شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مسجد خانه خداست و به هیچ گروهی تعلق ندارد، اظهار کرد: هیچ کسی از هیات امنا گرفته تا واقف و سازنده نمی تواند ادعا کند که مسجد متعلق به اوست؛ باید این امر مهم در استان فرهنگ سازی شود و این نیازمند آموزش است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مسجد را بهترین کانون اصلاح و تربیت جوانان بیان کرد و افزود: باید به سمت مسجد تراز اسلامی حرکت کنیم که این مهم تنها با اقامه نماز جماعت در مساجد محقق نمی شود.

وی همچنین به خالی بودن بسیاری از خانه های عالم استان اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خانه ‌های عالم بی استفاده استان را شناسایی کنند تا برای تکمیل آنها تصمیم‌ گیری لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ساخت مسجد وظیفه ذاتی دولت نیست، اظهار کرد: مساجد باید با مشارکت خیرین و مردم در محله‌ ها ساخته شوند؛ دولت تنها باید به ساخت مساجد محله های مسکن مهر و کنار پلیس راه استان توجه داشته باشد.

وی مسجد امام حسین(ع) مهدیه را دارای اهمیت زیادی برای مرکز استان دانست و یادآور شد: این مسجد می ‌تواند یک پایگاه مهم فرهنگی برای محله باشد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر شهرهای سامان و بن در زمینه گردشگری نیز مهم است؛ باید زمینی که در کنار آن خریداری شده و ساختمانی که در سمت دیگر آن است به مسجد ملحق شوند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام سعید حسین پور، امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه در برخی روزهای خاص مانند تعطیلات عید فطر، عید قربان و جمعه ها روزانه افزون بر 5 هزار گردشگر در شهرستان کوهرنگ حضور می یابد اما حتی یک روحانی در این شهرستان نیست، تصریح کرد: شهرستان کوهرنگ در مجموع تنها 8 روحانی دارد که پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست.

وی یادآور شد: چندین خانه عالم در شهرستان کوهرنگ ساخته شده که متولی خاصی ندارد و سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این راستا اقدامی نکرده و این خانه های عالم همین طور رها مانده اند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات