۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۰۶۴۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پاسخگویی مستدل حوزه به نیازهای روز جامعه

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، جامعه اسلامی با مسائل جدیدی رو به رو است و در چنین شرایطی تنها حوزه می تواند با توجه به ظرفیت بالای فقهی به این مسائل پاسخ مستدل و علمی دهد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن با اشاره به نقش مهم حوزه های علمیه در رشد و تعالی دینی جامعه گفت: حوزه های علمیه همواره مهم ترین مراکز تربیت و پرورش طالبان علوم دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که رسالت امروز حوزه های علمیه به طور حتم به نسبت گذشته سنگین تر و حساس تر است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز دنیا نقش حوزه در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه امری حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه ظرفیت بسیار بالایی در جهت تأمین نیازهای دینی، معنوی و فرهنگی جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: فقه شیعه به عنوان منبعی عظیم می تواند همه نیازهای جامعه امروز را تأمین کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که با ظرفیت بالای فقه برای پاسخگویی به نیازهای روز بیشتر بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز مسائل مهمی در جامعه اسلامی وجود دارد که متأسفانه پاسخ مناسبی برای آن یافت نشده که می توان از ظرفیت پویا و بالای فقه برای حل این گونه مسائل بهره گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های حوزه تبلیغ صحیح دین در جامعه است، تصریح کرد: باید مبانی و مباحث دینی به طور کاملاً مستدل و اثرگذار برای مردم تبیین شود تا آثار آن را در جامعه مشاهده کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی جامعه اسلامی با مسائل جدیدی رو به رو است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تنها حوزه های علمیه هستند که می توانند با توجه به ظرفیت بالای فقهی که دارند به این مسائل پاسخ مستدل و علمی دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در طول تاریخ همواره عده ای به دنبال تحریف در دین بودند، تصریح کرد: امروز نیز خط دشمن تحریف و تخریب چهره دین در جامعه اسلامی است که روشنگری و دادن آگاهی به جامعه در جهت خنثی کردن این توطئه دشمن نیز یکی دیگر از وظایف حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب جوان حوزه باید در همه امور الگوی جامعه باشند، بیان داشت: توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی همواره باید جزء اولویت های طلاب باشد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات