۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۸۱۷۴۴
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

تأکید دین اسلام بر گره گشايي از كار نيازمندان

نماينده ولي فقيه در كاشان با بیان اينكه به لحاظ فقهي فرار از مسؤوليت به هر دليلي پسنديده نيست، گفت: در روايات گره گشايي از كار نيازمندان حتي افضل از نماز است و اگر كسي مشكلي را حل كند ثواب هزار حج را دارد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در نخستين مجمع خيرين عمران و توسعه شهري كاشان، نسل جوان را ركن توسعه و پيشرفت و آباداني كشور دانست و گفت: تهيه زيرساخت ها و عمران و آباداني و توسعه و پيشرفت كشور در گرو توجه به نيروي انسانی جوان و استفاده از اين ظرفيت است.

وي افزود: امروز بسياري از نوجوانان و جوانان به دليل فقر و مشكل اقتصادي از چرخه فعاليت هاي زيرساختي خارج مي شوند و از اين استعداد در كشور استفاده حداكثري نمي شود.

آيت الله نمازي همچنين از طلاق و اعتياد به عنوان دو مشكل و آسيب اجتماعي امروز جامعه نام برد و اظهار داشت: طلاق زوج هاي جوان و عدم توان پرداخت مهريه هاي سنگين بسياري از جوانان را روانه ندامتگاه ها كرده است و نيروي جوان كشور از چرخه اقتصاد كشور خاج شده است.

وي حل مشكلات جامعه را با حضور همگاني مردم و مشاركت در كارها دانست و عنوان كرد: اگر در بخشي كمبودي و مشكلي وجود دارد به دليل اين است ما از آن عرصه عقب نشيني كرده ايم، در صورتيكه عقب نشيني از مسؤوليت مشكلي را در كشور حل نخواهد كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين تأسيس مجمع خيرين عمران و توسعه شهري كاشان را در توسعه و آباداني كاشان و كمك به شهرداري براي اجراي پروژه هاي عمراني شهرستان حائز اهميت دانست و گفت: حضور خيرين شهرستان در اين مجمع مي تواند موانع سد راه شهرداري كاشان را براي توسعه و آباداني شهرستان از پيش رو بردارد.

آيت الله نمازي همچنين با تأكيد بر اينكه براي آسيب هاي پيش روي توسعه و آباداني شهرستان بايد نسخه شفابخش داشت، ابراز کرد: به لحاظ فقهي فرار از مسؤوليت به هر دليلي پسنديده نيست و در روايات گره گشايي از كار نيازمندان حتي افضل از نماز است و اگر كسي گره كار و مشكلي را حل كند ثواب هزار حج را دارد.   

سعيد ابريشمي راد شهردار كاشان نيز ساختار شهري كاشان را حاصل تعاملات مردم كاشان دانست و افزود: ظرفيت مردم و خيرين بالاترين ظرفيت در توسعه و آباداني شهرستان كاشان است كه مي توانند شهرداري را در پيشرفت فعاليت هاي عمراني همراهي كند.

وي تشكيل ثمن ها و نهادهاي مردم نهاد يكي از مهمترين بازوان مديريت شهري دانست و عنوان كرد: همه اتفاقات بزرگي كه در شهرستان رخ داده است با كمك و همياري مردم و سمن ها و نهادهاي مردم نهاد بوده است.

به گفته وي شهرداري ها كه متولي توسعه و آباداني شهري هستند تا كنون نتوانسته اند ارتباط سازنده خيرين و استفاده از اين ظرفيت بزرگ داشته باشند.

شهردار كاشان گفت: در ديدارها و برنامه هايي كه با خيرين مسكن ساز و مدرسه ساز و بهداشت و درمان داشته ام متوجه اين موضوع مهم شدم كه اهداف خيرين در همه بخش ها و حوزه ها همگام  و همسو و هماهنگ با اهداف و فعاليت هاي شهرداري است.

سعيد ابريشمي راد تأكيد كرد: اگر يك نظام توسعه شهري هدفمند را در كاشان هدايت كنيم، يك شهر آباد و پيشرفته و توسعه يافته خواهيم داشت، از اين رو اگر فعالت هاي خيرين كاشان همسو با فعاليت هاي شهرداري و در مسير فعاليت هاي شهرداري قرار داشته باشد سطح كيفي خدمات شهري نيز افزايش خواهد يافت.

مجتبي رضا زاده دبير هيات امناي مجمع خيرين عمران و توسعه شهري كاشان نيز يادآور شد: تأسيس اين مجمع در كاشان دومين مجمع در كشور بعد از مجمع خيرين شهرسازي در شيراز است كه استارت آن در سال 93 در شيراز خورد.

وي افزود: نگاه  مجمع خيرين عمران و توسعه شهري كاشان به مناطق كم برخوردار شهرستان كاشان خواهد بود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات