۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۶۰۰
یادداشت؛

معرکه عملیات روانی دشمن

در جنگ روانی به‌جای هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن از امواج ماهواره‌ای و فضای مجازی استفاده می‌شود و به‌جای مسموم کردن غذا و آب آشامیدنی سربازان دشمن، شانتاژ رسانه‌ای و سیاه نمایی در دستور کار قرار می‌گیرد.
جنگ روانی

به گزارش خبرگزاری رسا، در جنگ‌های سه‌گانه نظامی، اقتصادی و روانی که آمریکا به نمایندگی از نظام سلطه علیه ایران اسلامی تاکنون به راه انداخته است، «جنگ روانی»، از ویژگی پشتیبانی برخوردار است و تأمین‌کننده آتش تهیه برای دشمن به شمار می‌آید. در جنگ روانی به‌جای هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن از امواج ماهواره‌ای و فضای مجازی استفاده می‌شود و به‌جای مسموم کردن غذا و آب آشامیدنی سربازان دشمن، شانتاژ رسانه‌ای و سیاه نمایی در دستور کار قرار می‌گیرد. در این خصوص، نکات ذیل قابل‌اعتنا به نظر می‌رسند.

1. همان‌گونه که در مقدمه ذکر شد، جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن زمانی بکار گرفته می‌شود که دشمن در سایر جبهه‌ها مشغول توطئه‌چینی بوده و یا حداقل به پیروزی در جبهه‌ای که گشوده است، امیدوار باشد. این موضوع در خصوص ایران اسلامی صدق نمی‌کند. چرا؟ به این دلیل که پشت حریف در هماورد نظامی به خاک رسیده و بارها ضرب شست ایران اسلامی را چشیده است. پیروزی در دفاع مقدس هشت‌ساله، تثبیت اقتدار منطقه‌ای ایران در نقاط بحران‌خیز غرب آسیا و وحشت متحدان واشنگتن از توان خیره‌کننده دفاعی - تهاجمی جمهوری اسلامی در زمره شاخصه‌هایی هستند که هر دشمنی را از مبادرت به اقدام نظامی پشیمان می‌کند.

در مورد جنگ اقتصادی نیز همین روال برقرار است. تصور دشمن این بود که بازگرداندن تحریم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده، اهرم فشاری خواهد بود برای تغییر محاسبات انقلاب اسلامی اما با نزدیک شدن موعد تحریم‌های نفتی ایران در 13 آبان سال جاری، قیمت‌های جهانی نفت تا مرز 80 دلار افزایش‌یافته و پیش‌بینی می‌شود که این رقم به 120 دلار به ازای هر بشکه نیز برسد. افزون بر این، ترامپ به اروپایی‌ها وعده داده است که حداکثر تا سه ماه دیگر توهم سقوط جمهوری اسلامی محقق می‌شود، حال‌آنکه شواهد شکست تحریم‌ها از هم‌اکنون آشکارشده است.

لذا جنگ روانی، آخرین تیر ترکش کلیدداران کاخ سفید محسوب می‌شود که در کمال یأس و ناامیدی آن را در چله کمان قرار داده‌اند. به‌بیان‌دیگر، امروز نه از جنگ و سایه تهدید نظامی خبری هست و نه خودروی پوسیده تحریم‌ها می‌تواند طی طریق کند. ازاین‌رو، نبرد تبلیغاتی حریف در شرایطی که بدون حضور جمهوری اسلامی، مشکلی در منطقه قابل‌حل نیست – نظیر آنچه سرلشکر سلیمانی در یادواره عملیات رمضان در همدان در خصوص مشکلات مضحک آمریکایی‌ها در عراق و متوسل شدن آن‌ها به ایران نقل کردند – محکوم به شکست است و نتیجه‌ای جز روسیاهی برای طراحان این سناریو نخواهد داشت.

2. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که تحریم‌ها، اقتصاد کشور را با بحران و بن‌بست مواجه کرده است. پاسخ وزیر خارجه و رئیس‌جمهور متوهم آمریکا که علی‌الدوام بر طبل ناامیدی و تشویق مردم به تقابل با حاکمیت می‌کوبند این است که پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های گوناگون که هر روز خبری از آن منتشر می‌شود، چگونه به‌دست‌آمده؟ در ماه‌های اخیر، ده‌ها اختراع و دستاورد عملی به ثبت رسیده و نمایشگاه‌هایی از فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف پزشکی، الکترونیک، صنعتی، کشاورزی، نظامی و ... دقیقاً در میانه شرایط تحریمی برپاشده و اعجاب بازدیدکنندگان و دانشمندان کشورهای دیگر را برانگیخته است. ضمن اینکه در کشاکش تحریم‌ها بود که به حیات خلوت غرب در فناوری‌های پیشرفته و فوق پیشرفته مثل نانو و هوافضا وارد شدیم؛‌ دستاوردهایی که هر روز به ابعاد آن افزوده می‌شود و هیچ سد تحریمی نیز نمی‌تواند مانع از سیلان آن شود.

3. در تبلیغات وسیع خود به دنبال نسبت دادن کمبودهای معیشتی و اقتصادی به جمهوری اسلامی هستند تا این‌گونه وانمود کنند که انقلاب قادر به حل مشکلات و گره‌گشایی از معیشت مردم نیست و درنتیجه، اغلب مردم از همراهی با نظام و کشور بریده و خسته شده‌اند. این در حالی است که میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود طی ادوار انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان رهبری و شوراها از بسیاری از استانداردهای جهانی بالاتر است.

قطعاً یکی از دلایل وضع تحریم‌های وحشیانه که اثر مستقیم بر معیشت مردم کوچه و بازار دارد، منصرف کردن آن‌ها از مشارکت در ترسیم تابلوی مردم‌سالاری دینی است، چراکه مدعیان دموکراسی در حال حاضر، بیشترین حمایت را از رژیم‌های قرون‌وسطایی به عمل می‌آوردند و به همین واسطه نزد افکار عمومی دنیا تقبیح و محکوم‌شده‌اند. اتفاقاً هرگاه فشارها مضاعف شده، حضور مردم در بزنگاه‌های انقلاب پررنگ‌تر و متراکم‌تر شده و این پیام پرقدرت را به کاخ سفید ارسال کرده‌اند که تحت هر شرایطی، دست از حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌ها برنمی‌دارند.

4. حماقت آمریکایی‌ها و ارتجاع منطقه در انعکاس قدرت ایران اسلامی در حل مشکلات و معضلاتی که تنها یکی از آن‌ها برای ساقط کردن بسیاری از حکومت‌های دنیا کافی است، بی‌نظیر و شگفت‌آور است. توطئه‌گران آمریکایی بارها توهم پراکنی کرده‌اند که هدف آن‌ها از تحریک گروه‌های تروریستی و اخلال در اقتصاد کشورمان، تغییر حکومت و رویارویی مردم با انقلاب اسلامی است و اما چندی بعد، به زبان آمده‌اند که قدرت شگرف ایران، غیرقابل‌انکار و تقابل است.

افزون بر این، از طریق تشکیل «گروه اقدام علیه ایران» به ریاست «برایان هوک» با زبان بی‌زبانی اقرار کرده‌اند که همه راه‌حل‌هایی که تاکنون بکار بسته‌اند،‌ به بن‌بست رسیده است. برخی از آن‌ها حتی پا را فراتر از این گذاشته و تصریح کرده‌اند که رؤیای تغییر حکومت ایران، تعبیر شدنی نیست و پایانی جز ناکامی نخواهد داشت. از این گذشته، اینکه شیر کاغذی آمریکا با آن یال و کوپال پوشالی به لابی با کوتوله‌های منطقه برای غلبه با ایران اسلامی روی آورده، نشان‌دهنده اوج عجز و استیصال کاخ سفید است.

5. بر اساس مبانی فکری، دینی و اعتقادی ما بن‌بستی در کشور وجود ندارد و تفکر دینی - انقلابی اجازه نمی‌دهد که جامعه به بن‌بست برسد. به فرموده رهبر حکیم انقلاب، «هرگاه مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک داشتیم، کارها پیش رفته است و هر جا مدیریت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف‌شده است، بنابراین باید مدیران، افرادی باانگیزه‌تر و کارآمدتر باشند و تلاش بیشتری انجام دهند و بحول‌وقوه الهی این‌گونه نیز خواهد شد.» (1 فروردین 96).

در مقابل، پیاده‌نظام دشمن خائنانه می‌کوشد که کشور را از منظر اقتصادی در بن‌بست نشان دهد، آدرس‌های غلط برای حل مشکلات به معاندان قسم‌خورده مخابره کند و بار دیگر کشور را برای حل مشکلات به آن‌سوی مرزها ارجاع دهد و از داخل نیز درصددند، معضلاتی که از ناحیه مدیریت‌های ناکارآمد و غیرانقلابی سر باز کرده را بزرگنمایی کرده و مشکلات را غیرقابل‌حل جلوه دهند که این بازی رسوا نیز راه به‌جایی نبرده و نخواهد برد.

از نکات پیش‌گفته برداشتی جز این نمی‌توان داشت که حنای بدخواهان این مرز و بوم در سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی، نه اکنون، بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رنگی نداشته و عاری از واقعیت است. انقلاب اسلامی با برخورداری از دو مؤلفه «پشتوانه مردمی» و «عمق استراتژیک» در هر نبرد و معرکه‌ای پیروز خواهد بود و جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن، سرانجامی جز جنگ‌های مغلوبه نظامی و اقتصادی نخواهد داشت. ان‌شاءالله./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: حمایت

ارسال نظرات