۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۴۲۶۶
حجت الاسلام بندانی تبیین کرد؛

برکات و خواص ویژه تربت امام حسین در زندگی انسان

استاد حوزه علمیه قم با تبیین برکات و خواص ویژه تربت امام حسین در زندگی انسان، گفت: خداوند متعال دوست دارد که توحید و عبادت همراه با تربت سیدالشهدا باشد.
بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به روایاتی درباره تربت حرم امام حسین(ع) گفت: روایاتی که درباره تربت حضرت اباعبدالله ذکر شده مطالب اعتقادی، ولایی و تبلیغی خاصی دارد.

وی افزود: گاهی بحث تقدس و ثواب این تربت مطرح می شود اما خواصی که از حیث تبلیغ در تربت اعلا حضرت وجود دارد مورد غفلت واقع شده است، همه حقایق دین و جریان کربلا در این تربت خلاصه شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تربت قابل دسترسی همگان است و باید مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: خداوند متعال استفاده از تربت سیدالشهدا را برای بهترین اوقات یعنی زمان عبادت الهی قرار داده است، نفرمود که خاک کعبه و انبیا مسجود قرار داده شود خواص و ثواب های ویژه دارد بلکه فرمود باید تربت امام حسین(ع) استفاده شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال دوست دارد که توحید و عبادت همراه با تربت سیدالشهدا باشد، درباره تربت امام حسین(ع) سفارش های بسیاری وارد و تأکید شده که فرزندان از ابتدا با تربت حضرت عجین باشند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که از ولادت تا مرگ و حتی بعد از مرگ انسان باید همراه تربت سیدالشهدا باشد، ابراز داشت: روزی 5 نوبت نماز هم باید با همین تربت باشد، بر اساس روایات به برکت تربت حضرت انسان می تواند از مشکلات و گرفتاری ها نجات پیدا کند.

وی عنوان کرد: با تربت سیدالشهدا انسان همواره در کنار جریان کربلا و عزادار امام حسین(ع) است، گاهی انسان تنها زمانی که نیاز دارد به اهل بیت(ع) مراجعه می کند اما بعد از رفع نیاز دیگر رجوع نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اولیای الهی و بزرگان همواره جایگاه و احترام ویژه ای برای تربت حضرت سیدالشهدا قائل هستند و جایگاه آن باید در بین شیعیان حفظ شود.//پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
السلام علیک یا ابا عبدالحسین
0
0