۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۷۸۰
از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی صورت گرفت؛

تشریح فعالیت‌های اوقاف خراسان شمالی در محرم و صفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده‌های شاخص، برپایی موکب در اربعین و خدمات‌رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی ازجمله اقدامات این نهادها در ماه‌های محرم و صفر بود.
زائران  پیاده امام علی بن موسی الرضا علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی برنامه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: اعزام 40 نفر خادم افتخاری، پذیرایی در موکب اربعین به میزان روزانه 10 هزار غذای گرم پخت، دو هزار قرص نان، تغذیه صبحانه، ارائه آب آشامیدنی و ... ازجمله اقداماتی بود که از سوی اوقاف استان با همکاری شش استان دیگر در ایام اربعین صورت گرفت.

وی افزود: در این موکب خدماتی از قبیل غرفه‌های فرهنگی، خیمه‌های مختلف پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، زیارت مجازی و مواردی ازاین‌دست به زائران اربعین ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف استان در راستای گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر، گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی با عنوان قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی برای کاروان‌های زائران پیاده حرم رضوی برای هم استانی‌ها و استان‌های مجاور ازجمله این اقدامات بود که در این راستا هشت ایستگاه صلواتی را در امامزادگان و اماکن متبرکه بین‌راهی استان برپا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع 30 ایستگاه صلواتی یا موکب در مسیرهای خراسان شمالی به سمت حرم رضوی برپا شد و به همت یکی از هیئات، تمام زائران پیاده خراسان شمالی در مشهد مقدس اسکان یافته و تغذیه شدند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی در ادامه با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده‌های شاخص در این ایام، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های قرآنی، قرائت ادعیه وارده، برگزاری محافل سوگواری، تبیین ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام، امام رضا و امام حسن (ع) از نظر سیاسی، اجتماعی، عاطفی، اخلاقی و فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ازجمله برنامه‌های این مبلغین است.

وی همچنین اقامه نماز جماعت، برگزاری جلسات آموزش قرآن، تفسیر آیات، گفتمان‌های دینی، سخنرانی درباره مسائل روز و تبیین فلسفه خمس و زکات را از دیگر محورهای فعالیت‌های تبلیغی ایام پایانی ماه صفر در امامزاده‌های شاخص استان عنوان کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات