۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۸۵۴۷۱
آیت‌الله اراکی:

۱۰۰ کشور در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت می‌کنند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۴ و ۵ آذرماه با حضور ۱۰۰ کشور اسلامی در تهران برگزار می‌شود.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور اصحاب رسانه در موزه شهدا برگزار شد گفت: دشمن تا به امروز اقدامات فراوانی در راستای بر هم زدن وحدت مذاهب اسلامی انجام داده است.

وی افزود: جنگ‌های گسترده و آتش افروزی‌هایی که در کشورهای اسلامی منطقه راه افتاد و دامن این آتش افروزی به اروپا هم رسید همه نشان از دشمنی مستکبران دارد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه صدای وحدت گرا بر همه صداهای دنیا غلبه دارد، اظهار داشت: امروز جریان وحدت گرا و همه نیرو‌های همراه و همگام در سراسر جهان در آستانه پیروزی حتمی و قطعی هستند و ما این پیروزی را در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار قدس، محور وحدت امت جشن می‌گیرم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه 100 کشور اسلامی در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور خواهند داشت، گفت: امروز آمریکا با همکاری نیروهای همراه نظیر حاکمان عربستان و رژیم صهیونیستی با حدود 50 کشور گرد هم جمع شدند تا علیه ایران در عربستان توطئه کنند اما حضور 100 کشور اسلامی در این کنفرانس بیانگر شکست آنان است.

وی با بیان اینکه کشور ایران محور همه آزادی‌خواهان جهان است، ابراز کرد: این کنفرانس به منزله اعلام شکست برنامه‌های ایالات متحده برای تحریم و منزوی ساختن جمهوری اسلامی است. این کنفرانس در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و پیروزی نظامی و سیاسی مردم غزه در محاصره 48 ساعته این مهم را به همگان نشان داد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به برگزاری این کنفرانس، بیان کرد: این کنفرانس از تاریخ سوم تا پنجم آذرماه برگذار می‌شود. امسال با پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت در منطقه داشت ما این کنفرانس را با دفاع از مردم فلسطین برگزار خواهیم کرد که این دفاع بیانگر حمایت از مردم یمن نیز هست چرا که جبهه یمن با جبهه فلسطین یکی بوده و امید است که دستاوردهای این کنفرانس موجب پیروزی کامل جبهه مقاومت شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اسماعیل هنیه اعلام آمادگی کرده که در این کنفرانس شرکت کند اما فکر نمی‌کنیم مصر ویزای وی را صادر کند از این رو اگر نتوانستند در این کنفراس شرکت داشته باشند از طریق ویدیو کنفرانس در خدمت وی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این کنفرانس در سالن اجلاس سران خواهد بود، گفت: افتتاحیه کنفرانس با سخنرانی رییس جمهور آغاز می‌شود و اختتامیه این کنفرانس در سالن همایش‌های صدا و سیما خواهد بود.

لازم به ذکر است میهمانان کنفرانس سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی 4 آذر به دیدار رهبری خواهند رفت و 5 آذر با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب با آن رهبر فقید تجدید میثاق خواهند کرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات