۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۶۳۷
به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی؛

نشست بصیرتی «مهندسی اقتصاد انقلابی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب» برگزار شد

حجت الاسلام خاکی از برگزاری نشست بصیرتی با عنوان «مهندسی اقتصاد انقلابی در آستانه چهل سالگی انقلاب» به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی خبر داد.
حجت الاسلام احسان خاکی، معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول

حجت الاسلام احسان خاکی، معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه در دهه آخر صفر نشست هایی با حضور فرهنگیان حوزوی و دانشگاهی و با هدف تقویت رویکردهای تاریخی طلاب و قشر فرهیخته در سالن اجتماعات ولایت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان برگزار شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی با بیان اینکه نشست ها از 8 تا 17 آبان ماه پس از نماز مغرب و به مدت 2 ساعت برگزار شدند، افزود: نقش جابر بن عبدالله انصاری در میراث تمدنی شیعه نخستین نشستی بود که با حضور حجت الاسلام علیرضا عظیمی فر از متخصصان تفسیر و علوم قرآن و مدرس سطوح عالی حوزه برگزار شد ضمن اینکه با حضور حجت الاسلام پناه سه نشست با موضوعات نقش جابر بن عبدالله انصاری در میراث تمدنی شیعه، نقد و بررسی مفاد خلافت مسلمین در صلحنامه امام حسن(ع) و محاسبات و دلایل پنهان اقدام انصار در تشکیل سقیفه ترتیب داده شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: بررسی و نگاهی به کتاب عیون اخبار الرضا از سوی دکتر طالعی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم و همچنین اعتبارسنجی و جایگاه کتاب «اللهوف» سید بن طاووس در تاریخ نگاری عاشورا به همراه نقد و بررسی حادثه کشتار یهود بنی قریظه از سوی حجت الاسلام و المسلمین صادقی دیگر نشست هایی بودند که در دهه آخر صفر برای طلاب و فرهیختگان برگزار شد.

حجت الاسلام خاکی در بخش دیگری از سخنان خود اعزام مبلغ در روز اربعین، برپایی خیمه فرهنگی و اهدای جوایز به همراه تقدیم کتب داستانی صحابه حضرت ختمی مرتبت از سوی طلاب مدرسه به کودکان و نوجوانان عراقی در مسیر پیاده روی اربعین امسال را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست بصیرتی با عنوان «مهندسی اقتصاد انقلابی در آستانه چهل سالگی انقلاب» گفت: این نشست با سخنرانی علیرضا مقصودی، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور پدافند غیر عامل امروز از ساعت 10 تا 11 در سالن ولایت مرکز مهدویت شهرستان برگزار شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات