۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۸۶۰۶۵
با حضور آیت الله علم الهدی صورت گرفت؛

تجلیل از خادمان زائران پیاده حرم رضوی

با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ازخادمان زائران پیاده حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفرتجلیل شد.
زائران  پیاده امام علی بن موسی الرضا علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از خادمان زائران پیاده حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم  آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که خدمت به زائر امام رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است، خطاب به خادمان گفت: شما با خدمت به زائر حضرت رضا(ع) حقی نسبت به امام رضا(ع) پیدا کرده اید که به استناد این خدمت می توانید برای زندگی دنیا و یا آخرت خود از ایشان چیزی طلب کنید.

موحدیان، مسؤول هیات متوسلین جواد الائمه نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد این هیأت در ارائه خدمت به زائران پیاده حرم رضوی در دهه پایانی صفر ارائه داد.

وی گفت: امسال تلاش شد تا برای نهادینه کردن خدمت رسانی زائران در مکان هایی غیر از مدارس اسکان داده شود و برای این منظور 50 درصد زائران در منازل و محل هایی غیر از مدارس  اسکان داده شد.

موحدیان با اشاره به تشکیل هیأت جواد الائمه در خراسان شمالی و در شهرستان های این استان، ابراز کرد: برای ارائه خدمت بهتر به زائران پیاده در شهرستان های خراسان شمالی هیأت هایی تشکیل شد که در مسیرهای بین راهی با استقبال از زائران پیاده حرم رضوی میزبان آن ها بودند.

این مدیر تشکل مردمی در ادامه از همکاری نهادهای دولتی و اتحادیه هتل داران در پذیرایی از زائران پیاده قدردانی و اظهار کرد: در مشهد نیز هئیت هایی تشکیل و میزبان زائران پیاده حرم رضوی شدند، از جمله کارهایی که برای خدمت رسانی بهتر در این ایام انجام شد این بود که یکی از مدارس میزبان زائران پیاده با شناسایی خانه های اطراف، تعدادی از زائران از قبیل افراد مسن را به این منازل راهنمایی کرده و مردم مشهد میزبان آن ها بودند.

وی با تقدیر ازخادمان میقات الرضا، گفت: خادمین میقات ارضا از ۴۵ هزار زائر پیاده  پذیرایی کرده  و ۲۵ هزار نفر اسکان دادند و با ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی و پزشکی میزبان زائران امام رضا(ع) بودند.

در ادامه درتومی، مسؤول هیأت متوسلین به جواد الائمه خراسان شمالی نیز با اشاره به خدمت رسانی به بیش از 15 هزار زائر پیاده در این استان، ابراز کرد: برای خدمت رسانی ستاد تکریم زائران در استان تشکیل و ۱۰۶ هیأت در استان شناسایی و نشست توجیهی برای مدیران کاروان ها تشکیل شد.

وی افزود: در شهرستان های این استان هیأت هایی برای خدمت رسانی تشکیل شد که زائران پیاده در مسیرهای مواصلاتی به حرم رضوی از خدمات این هیأت ها بهره مند می شدند.

گفتنی است، اجرای سرود و مداحی با الهی ذاکر اهل بیت(ع) از جمله  برنامه‌های این مراسم معنوی بود./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات