۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۰۸۱
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد؛

خدمت به زائر امام رضا بالاترین خدمت است/ ضرورت ایجاد مسیر ویژه زائران پیاده

آیت الله علم الهدی با بیان این که خدمت به زائر امام رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است، بر ضرورت ایجاد مسیر ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر در جاده ها تأکید کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم تجلیل از خادمان زائران پیاده حرم رضوی در دهه آخر صفر که پیش از ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد، با بیان این که خدمت به زائر امام رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است، گفت: مشهد به عنوان شهر خدمت رسان باید در طول سال میزبان زائر باشد و از زائران پذیرایی شود.

وی با تأکید بر ضرورت خدمت رسانی مطلوب به زائران، بیان کرد: در مشهد مقدس بحث مسافر و گردشگر مطرح نیست بلکه زائر و مجاور است بنابراین ملاک و شاخصه ها در ارائه امکانات و خدمات باید براساس مجاورت و خدمات زائر باشد.

آیت الله علم الهدی با ابراز گله مندی از مسؤولان در احداث مسیر مشخص برای زائران پیاده در جاده ها، گفت: حرکت زائر پیاده در جاده های مواصلاتی به مشهد مقدس خطرناک است و باید مسؤولان در این خصوص اقدام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برای تأمین منابع مالی ساخت مسیر عبور زائر پیاده در جاده ها می توان از ظرفیت کمک های مردمی و نهادهایی مانند آستان قدس رضوی استفاده کرد.

امام جمعه مشهد با بیان این که امام رضا(ع) خدمت رسانی به زائر را از هر خدمتی لازم تر می دانند، گفت: زمانی که حضرت در مدینه و مرو حضور داشتند، خادمانی در محضر ایشان بودند و کارهای مربوط به نظافت منزل و غیره را انجام می دادند اما وقتی حضرت مهمان داشتند، خود خدمت به مهمان را انجام می دادند.

وی افزود: بالاترین ادای دین به امام رضا(ع) خدمت خالصانه به زائر است چرا که با توسل به حضرت گره از کار ما باز شده است و همه ما مدیون این امام بزرگوار هستیم.

آیت الله علم الهدی با بیان این که امام رضا(ع) حکم خادمی، خادمان را امضا می کند، خطاب به خادمان، گفت: شما با خدمت به زائر حضرت، حقی نسبت به امام رضا(ع) پیدا می کنید که به استناد این خدمت می توانید برای زندگی دنیا و یا آخرت خود از ایشان چیزی طلب کنید.

امام جمعه مشهد ضمن سفارش به پذیرایی از زائران در منازل شخصی، ابراز کرد: هر کسی برای برای رفع حاجت خود نذر کند تا از زائر امام رضا(ع) در منزل خود پذیرایی کند و بدانید که امام رضا(ع) توجه می کند.

وی اظهار کرد: شهرها و روستاهایی که در مسیر زائران پیاده حرم رضوی وجود دارد می توانند پذیرای زائران پیاده باشند و میقات های بین راهی از سوی عاشقان اهل بیت(ع) ایجاد شود چون در موکب های بین راهی امکانات لازم برای پذیرایی از زائر وجود ندارد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات