۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۸۶۷۰۶
آیت الله جاودان:

طلبه فاضل برای هدایت یک شهر کافی است

استاد اخلاق حوزه علیمه گفت: یک طلبه خوب برای نیکوشدن یک شهر کافی است و اگر دویست طلبه خوب از حوزه های علمیه خارج شوند برای کل کشور کافی است.
جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله جاودان صبح امروز در جلسه اخلاق در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مدرسه ها و حوزه های علمیه محل رشد افراد بزرگ است اما رشد و بالندگی طلبه ها جز با تلاش میسر نیست.

آیت الله جاودان افزود: طلبه ها برای رسیدن به بالندگی باید تمام درس ها را جدی بگیرند و به همه آنها بها دهند و از آن جا که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی همه امکانات برای طلبه ها و دانشجویان فراهم است، آنها باید تمام وقت خود را صرف درس و بحث کنند و مطالب را به طور کامل بیاموزند.

وی در ادامه افزود: یک طلبه خوب برای نیکوشدن یک شهر کافی است و اگر دویست طلبه خوب از حوزه های علمیه خارج شوند برای کل کشور کافی است. این طلبه الگوی مردم می شود و جامعه خود را نیکو می کندو سبب هدایت جامعه به راه راست می شود.

وی در باب اهمیت درس آموزی ابراز کرد: طلبه ها می خواهند در آینده مسائل دینی مردم را برطرف کنند و مردم را از گمراهی نجات دهند، حال اگر به واسطه کم کاری در زمان تحصیل علوم دین نتوانند این مسؤولیت اجتماعی خود را انجام دهند، امکان جبران کوتاهی آنها به هیچ وجه ممکن نیست چرا که آخرت مردم جامعه را به مخاطره انداخته و آنها را از رسیدن به سرمنزل مقصد باز داشته اند.

آیت الله جاودان در انتهای سخنان خود گفت: عالم دین باید آنچه به زبان می آورد و به دیگران منتقل می کند خود اعتقاد داشته باشد و این اعتقاد جز با عمل به دست نمی آید. طلبه هافقط موظف گفتن مسأله برای مردم نیستند، مهم آن است که طلبه برای مردم الگوی اخلاق، پرهیز از دروغ و غیبت وسایر گناهان باشد، طلبه نباید مردم را از گناهان نهی کند ولی خود دچار به آن گناهان باشد و در پنهان کار مخالف با گفته های خود انجام دهد./864/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات