۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۰۵۸۹
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل تاکید کرد؛

ضرورت مفهوم شناسی وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه

ضرورت مفهوم شناسی وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه
حجت الاسلام غلامیان با تاکید بر این که باید مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی در جامعه تبیین شود، گفت: عدم تبیین این موضوع مانعی بزرگ در تحقق وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام غلامیان، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) امروز در نشست وحدت و حوزه و دانشگاه در این مدرسه علمیه بر ضرورت مفهوم شناسی وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود هدف از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در هدف یا مصداق است.

وی با تاکید بر این که باید مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه به خوبی در جامعه تبیین شود، افزود: عدم تبیین این موضوع مانعی بزرگ در تحقق وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام غلامیان با بیان این که فراهم نشدن یک همدلی متقابل میان حوزه و دانشگاه را یکی دیگر از دلایل عدم وحدت این دو مرکز علمی مهم کشور عنوان کرد و افزود: برای وحدت واقعی حوزه و دانشگاه باید از اقدامات شکلی پرهیز شود و شاهد یک هدفگذاری مشخص باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناخت دقیق از توانمدی های حوزه و دانشگاه به منظور رسیدن به یک وحدت عملی تاکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز یک شناخت عمیق نسبت به توانمندی و اثرگذاری این دو مرکز علمی به منظور رسیدن به یک هدف مشترک به دست نیامده است.

حجت الاسلام غلامیان با تاکید بر این که در این مورد به خصوص باید شعار و تئوری پردازی کنار گذاشته شود و در عمل شاهد اقدامی مشخص باشیم، خاطرنشان کرد: تقویت نظام و انقلاب بهترین و مهم ترین هدف مشترک میان حوزه و دانشگاه باید باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه باید به یک رویکرد تعاملی دست پیدا کنیم، بیان داشت: وحدت عملی حوزویان و دانشگاهیان عامل اعتلا و پیشرفت انقلاب در عرصه های مختلف خواهد بود.

حجت الاسلام غلامیان با بیان این که پیشرفت های علمی و معنوی از جمله کارکردهای وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید همه ظرفیت های موجود به منظور رسیدن حوزه و دانشگاه به یک وحدت فراگیر بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که رسالت حوزه و دانشگاه رساندن جامعه به پیشرفت‌های مهم مادی همراه با ارتقاء اخلاق و معنویت است، افزود: حوزه های علمیه متولی اصلی نشر گفتمان هدایت در بین انسان‌ها هستند./۹۵۰/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات