۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۶۵۲
حجت الاسلام صافی مطرح کرد؛

فعالیت‌های مؤسسات آموزش عالی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

فعالیت‌های مؤسسات آموزش عالی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام صافی گفت: مقاطع سطح 3 و 4 تخصصی حوزه‌های علمیه و دوره های دانشگاهی در مقطع ارشد، بخشی از فعالیت‌های مؤسسات آموزش عالی دفتر تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی، رییس مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی و مجتهده امین، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تبیین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دو مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی و مجتهده امین نزدیک به دو دهه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان فعال است، گفت: تا به امروز مجموعا 55 دوره تحصیلات تکمیلی برگزار شده یا در حال اجرا داشته‌ایم، مقاطع سطح 3 و 4 تخصصی حوزه‌های خواهران و برادران و دوره های دانشگاهی در مقطع ارشد، به همراه 2 دوره کارشناسی زبان انگلیسی و بیش از 10 دوره سطح 2 حوزه خواهران و دوره‌های متعدد عمومی، متوسطه و پیشرفته در زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیولی، فرانسه و چینی، مجموعه فعالیت‌های تحصیلی مراکز آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی است.

17 گرایش در مقاطع تحصیلی مختلف برای خواهران و برادران

وی در ادامه افزود: دوره‌های تربیت مدرس، مترجم و زباندان‌های عربی و انگلیسی ویژه خواهران وبرادران را از فعالیت‌های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است، 17 گرایش شامل کلام و عقاید، تفسیر، فقه سیاسی، نهج البلاغه، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، مطالعات اسلامی زنان، تفسیر، فلسفه، فقه و اصول، تاریخ اسلام، تبلیغ، شیعه شناسی و فقه خانواده، از جمله گرایشات تحصیلات تکمیلی مراکز اموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است.

رییس مؤسسه آموزش عالی مجتده امین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: 211 نفر در مؤسسه مجتهده امین در حال تحصیل در سطوح مختلف هستند و در مجموع 417 نفر فارغ التحصیل سطح 2 و 114 نفر فارغ التحصیل سطح سه و چهار هستند.

وی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین در زمینه پژوهشی فعالیت‌های بسیاری دارد که 8 فعالیت شاخص پژوهشی در این مؤسسه اتفاق افتاده است، یکی در حوزه استعدادهای برتر کشوری است که 8 نفر به عنوان استعداد برتر کشوری حوزه علمیه خواهران رتبه آورده‌اند، افتخارات کشوری در سال گذشته 4 نفر از این مؤسسه رتبه‌های برتر کشوری در حوزه علمیه خواهران را به دست آورده‌اند. کسب رتبه برتر توسط پژوهشگران در جشنواره پژوهشی علامه حلی در سال گذشته از دیگر دستاوردهای این مؤسسه است.

برگزاری 12 نشست و کارگاه علمی و پژوهشی تا پایان سال جاری

حجت الاسلام صافی برگزاری کارگاه‌های علمی و پژوهشی را از دیگر اقدامات مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 نشست علمی در این مؤسسه برگزار شده، همچنین در سطح 3 تخصصی حوزه علمیه خواهران در این مؤسسه 122 دفاعیه داشته است که 22 دفاعیه مربوط به سال جاری است.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به دستاوردهای پژوهشی مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین در عرصه‌های مختلف با موضوعات قابل توجه و جذاب و کاربردی تصریح کرد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی نیز فعالیت‌های بسیار مفیدی دارد، که 223 نفر در آن مشغول به تحصیل هستند و در این بین 107 نفر از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌اند و 115 پایان نامه نیز هنوز دفاع نشده است.

وی ادامه داد: 21 کارگاه علمی پژوهشی در این مؤسسه برگزار شده است، همچنین 88 نشست تخصصی تا به امروز برگزار شده، که سمینار تخصصی فقه‌های مضاف از جمله این برنامه‌ها است، همچنین در سال جاری 12 کرسی آزاداندیشی در نظر گرفته شده که 6 نشست باقی مانده در سه ماهه آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صافی با اشاره به برگزاری نشست‌های درون رشته‌ای در مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی و پژوهشی هرسال ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، همچنین 4 شورای علمی آموزشی در دو مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین و علامه مجلسی دایر هستند که 33 نشست توسط این شوراها برگزار شده است./1304/پ602/ب1

ارسال نظرات