۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۱۸۳۳
حجت الاسلام حسینی نژاد:

اجرای سند پیشرفت ایران را به الگویی برای جهان در اداره جامعه تبدیل می کند

اجرای سند پیشرفت ایران را به الگویی برای جهان در اداره جامعه تبدیل می کند
رییس مجمع نمایندگان طلاب اجرای سند الگوی پیشرفت را سبب الگو شدن ایران در جهان دانست و از همه نهادهای مربوط خواست به دور از شعار به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابلاغ سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر این سند اجرا شود ایران به الگویی برای تمام بشریت در اداره جامعه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دین اسلام در همه ابعاد بشری برنامه و دستور العمل دارد، ابراز داشت: اسلام همچنانی که برای امور معنوی و عبادی برنامه های فراوانی دارد برای معیشت مردم و اداره جامعه راهبردهای عملی و مؤثر ارائه کرده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: هر جا که ما دچار مشکل و ضعف هستیم به علت عملکرد خودمان و اجرا نکردن دستورات اسلام در اداره امور جامعه بوده است، ما برای برون رفت از مشکلات باید مقررات و حدود الهی را تمام و کامل اجرا کنیم و سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی  نقشه راه ما خواهد بود.

وی علت عقب ماندن کشورهای اسلامی را در عرصه های مختلف استعمار و استثمار کشورهای اسلامی توسط بیگانگان دانست و خاطرنشان کرد: اسلام کامل ترین دین و قرآن بزرگترین معجزه الهی که در دست مسلمانان است توانایی برطرف کردن همه نیازهای بشری را دارد؛ بیگانگان از قدرت اسلام واهمه دارند و در طول تاریخ همیشه در صدد نابودی و تضعیف کشورهای اسلامی بوده اند.

حجت الاسلام حسینی نژاد در ادامه به ظرفیت ها و توانایی هایی که در عرصه های گوناگون در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: ابلاغ سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی بر توان داخلی تکیه دارد و مسؤولان تنها با اراده قوی و مدیریت جدی و کارآمد و اتکا به توان داخلی می توانند از ظرفیت های موجود در راستای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند.

وی به وظیفه حوزه علمیه در زمینه تکمیل سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حوزه علمیه با توان علمی دینی خود می تواند نقش تعیین کننده ای در تنظیم سند پیشرفت داشته باشد چرا که ماهیت این سند اسلامی و برگرفته از متون دینی است و تنها حوزه می تواند عهده دار مفاهیم و محتوای دینی در این سند باشد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه گروه های فقهی فعالیت خود را در زمینه تنظیم سند پیشرفت شروع کردند، عنوان کرد: کار گروه های مختلف ایجاد شده و فعالیت های خوبی هم صورت گرفته است و با هم افزایی نهادهای مختلف حوزه نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

وی در پایان سخنان بر لزوم پرهیز از اقدامات شعاری و نمایشی درباره سند پیشرفت تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی باید با جدیت و عزم راسخ وارد عمل شود و روند قانونی شدن این سند و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی را هموار و مقدمات لازم را فراهم کند و همچنین دولت هم باید برای اجرای آن انگیزه  کافی را داشته تا این سند در جامعه تأثیر گذار باشد./842/ت302/ق

ارسال نظرات