۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۹۳۹۱۹
شاهرخی:

سیاست جدی دولت مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

سیاست جدی دولت مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
استاندار همدان گفت: امروز مردم تحت فشارهای سنگینی هستند و سیاست جدی دولت نیز مقابله با هجمه های دشمن در جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید سعید شاهرخی استاندار همدان عصر چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز میان دستگاه های مختلف استان همدان وفاق، همدلی و وحدت بسیاری وجود دارد، گفت: دستگاه های اجرایی، قضایی، انتظامی، نمایندگی ولی فقیه و حوزه علمیه استان همدان با همدیگر هماهنگ هستند و ما کمتر شاهد ایجاد حاشیه در این استان هستیم.

وی با اشاره به این که طبق مطالبات رهبر معظم انقلاب، اولویت اول ما توجه به معیشت و اشتغال مردم است، اظهار داشت: امروز مردم تحت فشارهای سنگینی هستند و سیاست جدی دولت نیز مقابله با هجمه های دشمن در جنگ اقتصادی است.

شاهرخی با بیان اینکه با بهبود وضعیت اشتغال، معیشت مردم نیز درست خواهد شد، افزود: توجه به تولید و سرمایه گذاری به شدت در دستور کارمان است؛ بخشی از این کار از سوی دولت با استفاده از منابع بانکی حمایت می شود و بخش عمده آن به سرمایه گذاران در بخش خصوصی اختصاص می یابد و بخشی دیگر را هم دولت معمولاً برای زیرساخت هایی که منجر به افزایش ثروت می شود، اختصاص می دهد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد مجموعه تسهیلات و اعتباراتی بوده که در استان همدان هزینه شده است؛ همچنین در سند اشتغال خود حدود 20 هزار شغل را پیشبینی کرده ایم که خوشبختانه سال گذشته این رقم محقق شد، اما ناگفته نماند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: ما هم اکنون در استان همدان 58 هزار نفر بیکار داریم که نسبت به نرخ بیکاری در سایر استان ها مطلوب تر است؛ امیدواریم تا سال 1400 بتوانیم این آمار را به آنچه که در سند ششم توسعه آمده است، برسانیم.

شاهرخی با بیان این که درصدد ایجاد ارتباط نزدیک با مردم هستیم، عنوان کرد: تلاش کرده ایم همه مسؤولان در استان همدان را ملزم به ارتباط نزدیک با مردم کنیم تا با صداقت همه مشکلات را برای مردم توضیح دهند، زیرا ارتباط نزدیک داشتن با مردم سبب می شود تا آن ها نیز در سختی ها همراه ما باشند.

استاندار همدان با تأکید بر این که همه ارکان حاکمیت در استان باید به دنبال نفع رسانی به مردم باشند، یادآور شد: مسؤولان باید از کارهایی که منابع مردم را از بین می برد و فکر مردم را مشغول می سازد، دوری کنند./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات