۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۱۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در نظام اسلامی

ضرورت آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در نظام اسلامی
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با وجود دستاوردهای فراوان نظام اسلامی، باید مسائل آینده را پیش‌بینی کرده و حرکت خود را بر آن اساس تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست با مسؤولان استانی، با تأکید بر گرامیداشت شایسته ایام چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین دستاوردهای انقلاب و نقشه راه آینده نظام پرداخت.

وی با اشاره به صدور آرمان‌ها و اهداف انقلاب به منطقه، اظهار کرد: اکنون بیداری اسلامی متأثر از انقلاب و نظام اسلامی تمام جهان اسلام را در برگرفته و نتایج و ثمرات آن روزبه‌روز بیشتر آشکار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای برخی اصول و مبانی است، گفت: انقلاب و نظام بر مبنای این اصول و مبانی اهداف مختلفی در دو بخش داخلی و خارجی دارد.

وی ادامه داد: دست‌یابی به استقلال، عزت، عدالت اجتماعی، اقتصاد شکوفا، تحولات فرهنگی و ... برخی از اهداف داخلی نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اهداف خارجی انقلاب احیای دین و معنویت، القای انگیزه و روحیه استقلال و آزادی‌گرایی، بریدگی از استکبار و قطع وابستگی، نقش‌آفرینی شایسته در زمینه‌های بین‌المللی و ... است که در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی اقدامات زیادی در این زمینه‌ها صورت گرفته و دستاوردهای فراوانی هم داشته‌ایم به‌گونه‌ای که اکنون در برخی از مسائل حرف اول را در منطقه و دنیا می‌زنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در نظام اسلامی، اضافه کرد: با وجود پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوان انقلاب و نظام اسلامی، نباید در حال و گذشته باقی بمانیم؛ بلکه ضروری است مسائل آینده را پیش‌بینی کرده و بر آن اساس حرکت خود را تنظیم کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در این زمینه، افزود: این امام همام می‌فرمایند: «المومنون هم الذین عرفوا ما أمامهم» و تأکید می‌کنند: مؤمنان کسانی هستند که آینده خویش را می‌شناسند، ازاین‌رو ما هم باید برای آینده نظام و انقلاب برنامه مدون و مناسب داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات