۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۹۴۸۵۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دشمن چشم طمع به چهل سالگی انقلاب دارد

دشمن چشم طمع به چهل سالگی انقلاب دارد
ساداتي نژاد گفت: چهل ساله شدن انقلاب اتفاق مهمی است که دشمنان ما دندان‌های خود را تیز کرده و به این رویداد باشکوه و بزرگ تاریخی ایران چشم طمع دارند.
سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌گو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران یک اتفاق فوق العاده مهمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: چهل ساله شدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از حساسیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است چرا که چهل ساله شدن انقلاب اسلامی یک اتفاق مهمی است که دشمنان انقلاب دندان‌های خود را تیز کرده و به این رویداد باشکوه و بزرگ تاریخی ایران چشم طمع دارند.

ساداتی نژاد ادامه داد: آنچه که امروز در گفت و گو‌ها به ویژه در بین نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است موضوع دستاورد‌های نظام و کارنامه و کارآمدی نظام ایران است که این موضوع مهمی است که دشمنان نظام تلاش می‌کنند در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در اذهان نسل جوان شبه و ان قلت برایش ایجاد کنند.

وی در ادامه به مطرح شدن سه سوال در رابطه با دستاورد‌های انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: نخستین سوال مطرح شده در این زمینه این است که برخی مدعی هستند که اگر رژیم طاغوت ادامه داشت پیشرفت‌های ایران حتی بیشتر از دوره انقلاب اسلامی بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: برخی دیگر ایران را با کشور‌های غربی مقایسه می‌کنند و شاخصه‌های مختلف توسعه درکشور‌های غربی را با جمهوری اسلامی ایران مقایسه می‌کنند و ایران را نارکارآمد معرفی می‌کنند.

به گفته وی برخی دیگر نیز وضعیت کنونی کشور را با کشور‌های عربی منطقه و امکانات آن‌ها مقایسه می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد می‌دانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان اینکه امروز باید در مورد این سوال مطرح شده در بین نسل جوان به ویژه در فضای مجازی بحث و تبادل نظر شود، گفت: برای توضیح دستاوردا‌های انقلاب برای نسل جوان ما نیز باید مانند نظام‌های سیاسی جهان برای ارائه دستاورد‌های خود از سه مؤلفه اهداف نظام، موانع پیشروی نظام و امکانات در اختیار استفاده کنیم.

ساداتی نژاد ابراز کرد: همه نظام‌های سیاسی برای ارزیابی دستاورد‌های خود نیاز به شاخصه‌های مورد نیاز دارند و برای رسیدن به آن نیاز به شناخت از اهداف نظام است که این اهداف در انقلاب اسلامی ایران که مردم برای آن قیام کردند و به پیروزی رسیدند با کشور‌های دیگر متفاوت است و برای رسیدن به آن کشور‌ها شرایط متفاوتی دارد.

وی افزود: برخی اوقات نظام و کشور برای توسعه و پیشرفت و رسیدن به دستاورد‌های قابل توجه با موانعی روبرو است که باید موانع را نیز در نظر گرفت ضمن اینکه برای این حرکت باید دید چه امکاناتی در اختیار داریم تا ارزیابی ما از دستاورد‌های انقلاب براساس این سه محور باشد.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران با وجود موانع مختلف داخلی و خارجی که طی ۴۰ سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است دستاورد‌های درخشانی داشته است.

ساداتی نژاد تک محصولی کردن کشور را میراث رژیم ظالم پهلوی برای انقلاب را از موانع داخلی سد راه پیشرفت‌های نظام دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران موانع دیگری از جمله کودتا، براندازی، ترور نخبگان و استوانه‌های نظام و حرکت‌های تجزیه طلبانه را طی چهل سال گذشته در پیش رو داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تحمیل جنگ ۸ ساله و از بین رفتن سرمایه‌های کشور و تحریم‌های فلج کنند و خسته کننده اقتصادی را از جمله موانع خارجی سد راه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گفته وی، برای ارزیابی دستاورد‌های انقلاب و مقایسه پیشرفت‌های ایران با کشور‌های دیگر جهان باید موانع داخلی و خارجی سد راه پیشرفت‌های نظام را در نظر گرفت و قضاوت کرد./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات