۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۵۵۲۴
در قم؛

مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ ویژه ولایت فقیه ۲» برگزار شد

مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ ویژه ولایت فقیه ۲» برگزار شد
مراسم رونمایی از نرم‌افزار پاسخ ویژه ولایت فقیه ۲ و نرم‌افزار‌های مناسبتی "انقلاب ماندگار و کوثر ۲" و تازه‌ترین آثار مکتوب حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ ویژه ولایت فقیه2 و نرم‌افزارهای مناسبتی "انقلاب ماندگار و کوثر2" و تازه ترین آثار مکتوب "حکومت امام علی(ع)، هدف آفرینش انسان(پرسش‌ها و پاسخ‌ها)، مصاحف قرآنی، نقد مبانی تاریخ‌مندی قرآن و بررسی باستان گرایی و نو زرتشتی گری"» امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام حسن رضایی مهر رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم و سایر علما و شخصیت‌های حوزوی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

سه شاخصه اصلی انقلاب اسلامی

بر اساس این گزارش، ابتدا حجت الاسلام رضایی مهر، با اشاره به ویژگی‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دوران چهل ساله آن اظهار داشت: این انقلاب الهی که برگرفته از مکتب عصمت و طهارت اهل‌بیت است، در بردارنده سه مشخصه اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ادامه داد: بدیهی است که این درک جهانی از انقلاب اسلامی ایران کاشف از واقعیت ملموس آن در عرصه بین اللمللی و صدور آن به سایر نقاط جهان است.

وی با بیان این که امروز در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که با تمام انقلاب‌های رایج جهان تفاوتی جوهری داشته و برخاسته از انقلاب ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام رضایی مهر افزود: اگر چه جوامع اسلامی امروز از برکات ظاهری وجود امام زمان(عج) محروم هستند، اما از جانشین و نایب ایشان و مراجع تقلید بهره‌مند هستند.

هدایت جامعه بر اساس رکن امامت استوار است

وی درباره اندیشه سیاسی ولایت فقیه بیان کرد: اندیشه سیاسی و کلامی شیعه در کیفیت هدایت جامعه بر اساس رکن امامت استوار بوده و امامان معصوم غیر از شأن نبوت و حامل شریعت بودن تمام شئون پیامبر از جمله ولایت مطلقه فقیه بر جامعه را دارند.

مراتب علمی حضرت زهرا(س) سنگ بنای شخصیت

در ادامه مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مقامات والای حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در میان مقامات و شئونات بی پایان حضرت زهرا(س) مراتب علمی ایشان سنگ بنای این شخصیت بزرگ است.

آیت الله اعرافی با بیان این که مهمترین ضلع در ساختمان شخصیت انسان‌ها، ضلع معرفت و شعاع دانشی است، گفت: درباره معصومان(ع) معتقد هستیم که حوزه معرفتی آنها اختصاصی به مدار متعارف تعلیم و تربیت دنیوی ندارد.

معرفت قدسی و افاضی تشکیل دهنده اساس امامت و ولایت

وی افزود: معرفت قدسی و افاضی که از اطمینان کامل برخوردار است، اساس امامت، ولایت و هدایت غیبی بوده که آدمی هیچ‌گاه نباید از هدایت این نوع انسان‌ها بی بهره باشد و حضرت زهرا(س)  از این مقامات برخوردار بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) در سن 18 سالگی به این قله بلند دست یافته است، بیان کرد: نکته‌ای که موجب شگفتی بیشتری می‌شود، وساطت ایشان در معرفت سایر ائمه طاهرین(ع) است؛ مصحف حضرت فاطمه(س) و دانش‌هایی که به ایشان افاضه شده است، به این معنا است که هم مادر صلبی و فیزیکی و هم مادر معرفتی ائمه طاهرین(ع) هستند.

گفتنی است، در پایان از نرم افزار «پاسخ ویژه ولایت فقیه2 و نرم‌افزارهای مناسبتی "انقلاب ماندگار و کوثر2" و تازه ترین آثار مکتوب "حکومت امام علی(ع)، هدف آفرینش انسان(پرسش‌ها و پاسخ‌ها)، مصاحف قرآنی، نقد مبانی تاریخ‌مندی قرآن و بررسی باستان گرایی و نو زرتشتی گری"» رونمایی شد./876/پ202/ب1

مهدی شاهی
ارسال نظرات