۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۶۰۷۳
با حکم وزیر علوم؛

حجت الاسلام حکیمیان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شد

حجت الاسلام حکیمیان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شد
با صدور حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام حکیمیان به عنوان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام حکیمیان با حکم وزیر علوم به عنوان رییس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منصوب شد. پیش از وی حجت الاسلام والسملمین نظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رییس پژوهشگاه بود.

در حکم صادره وزیر علوم خطاب به حجت الاسلام حکیمیان آمده است با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب مدیریتی جنابعالی در حوزه علوم انسانی و اسلامی و بنا به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی و فناوری به مدت ۴ سال به سمت «رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» منصوب می‌شوید.

وزیر علوم در این حکم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را از مؤسسات پژوهشی منحصر به فردی دانست که بار مسئولیت سنگین ایجاد ارتباط بین دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه را بر عهده دارد.

وی تمرکز بر حل چالش‌های کشور در حوزه علوم انسانی و اسلامی و بهره‌گیری از توانمندهای هر دو نهاد علمی کشور را از اهم مأموریت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانست.

دکتر غلامی همچنین در حکم انتصاب رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرده است از آنجایی که این چالش‌ها نیازمند پژوهش‌های فرا رشته‌ای و انجام آسیب شناسی‌های دقیق می‌باشد ارتباط نظام‌مند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با دیگر مؤسسات پژوهشی کشور از اولویت بالایی برخوردار است.

وزیر علوم در بخش دیگری از حکم صادره، خواستار ایفای نقش شایسته پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف نظام علم و فناوری کشور با پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی در چارچوب برنامه راهبردی مصوب هیأت امناء‌ و همچنین قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب دولت تدبیر و امید شد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیمحمد حکیمیان، عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و سابقه دو دوره معاونت پژوهشی، آموزشی وفناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را درکارنامه خود دارد./829/د101/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات