۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۱۴۲
با حضور وزیر ارشاد؛

بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور در مشهد افتتاح شد

بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور در مشهد افتتاح شد
بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور در مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مشهد، 23 سال بعد از کلنگ زنی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بزرگترین و مجهزترین کتابخانه کشور با نام کتابخانه امام خمینی امروز با حضور سید علاس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان شهری در مشهد افتتاح شد.

این کتابخانه عمومی با گنجایش حدود ۲۰۰ هزار نسخه افزون بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، ۱۰ بخش و خدمت جدید را به مراجعان ارائه خواهد کرد.

بخش‌هایی چون خدمات تحویل مدرک، بخش ناشنوایان، بخش کم‌سوادان، بخش مادر و کودک، بخش دیداری و شنیداری، بخش مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان‌نما و اتاق نجوم، اتاق علم، دفتر پیشخان دولت الکترونیک و رستوران و فروشگاه محصولات فرهنگی از جمله بخش‌های جدید این کتابخانه معرفی شده است.

گفتنی است؛ پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان یک پروژه ملی، در سال ۱۳۷۴ کلنگ‌زنی شد تا در ضلع شمال غربی میدان صحیفه مشهد، در محل تقاطع دو خیابان ۸ شهریور در جنوب، خیابان آب و برق در شرق و خیابان هفت تیر در شمال، با زیربنایی حدود ۱۱۵۰۰ متر مربع ساخته شود اما این پروژه عظیم به دلیل مشکل در تأمین اعتبارات لازم به کندی پیش رفت و امروز بعد از 23 سال آغاز به کار کرد./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات