۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۷۶۸۷
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

حمایت دولت از حوزه دین بسیار ضعیف است

حمایت دولت از حوزه دین بسیار ضعیف است
حجت الاسلام احمدی با انتقاد از اینکه متأسفانه حمایت دولت از حوزه دین بسیار ضعیف است، گفت: به یقین کار پژوهشی سبب ماندگاری آثار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دومین جشنواره علامه حلی ویژه طلاب این استان که به میزبانی تالار لاله شهرکرد برگزار شد، با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال خاطرنشان کرد: حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه همه تحلیل‌های دشمن را برهم زد.

وی با بیان اینکه دشمن از مدت‌ها قبل تمام توان خود را به کار بسته بود تا حضور مردم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب را کمرنگ کند، گفت: به لطف الهی حضور مردم در راهپیمایی امسال آنقدر پرشور بود که دشمن نیز به ناچار مجبور به اعتراف شد تا آنجا که همه خبرنگاران و تحلیل گران غربی از این حضور شوکه شدند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای مقتدرترین حکومت است، افزود: در همه حکومت‌های دنیا، حاکمان از حضور مردم در کف خیابان‌ها بیم دارند، این در حالی است که انقلاب اسلامی حضور مردم در خیابان‌ها را نشانه حمایت آن‌ها از نظام اسلامی می‌داند و این مایه مباهات است.

مدیر حوزه علمیه بر ادران چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف از حادثه تروریستی خاش که منجر به شهادت جمعی از پاسداران کشور شد، اظهار کرد: دشمن بداند خون شهدا نه تنها هدر نمی‌رود بلکه به اهداف انقلاب جان دوباره می‌بخشد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره علامه حلی در استان تصریح کرد: توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی جامعه از ضرورت‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بهره مندی از علم با امر پژوهش محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: تا طلاب علوم دینی در هنگام تحصیل کار پژوهشی انجام ندهند، محقق نمی‌شوند؛ باید توجه به امور پژوهشی در حوزه‌های علمیه جزء اولویت‌های مسؤولان و طلاب باشد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در گذشته آن چنان که باید به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه برادران توجه نمی‌شد، گفت: طلاب علوم دینی باید اصل مطالعه و تحقیق و روش یادداشت برداری را یاد بگیرند؛ به یقین کار پژوهشی سبب ماندگاری آثار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حیات جامعه علمی به امور پژوهشی است، افزود: فعالیت‌های پژوهشی در همه عرصه‌ها معیار سنجش عملکرد جوامع علمی است؛ باید به سمتی حرکت کنیم که برجسته‌ترین پژوهش‌ها در حوزه‌های علمیه صورت گیرد و این نیازمند برنامه ریزی است.

رییس دومین جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری با انتقاد از اینکه متأسفانه حمایت دولت از حوزه دین بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: به شدت نیازمند حمایت همه جانبه مسؤولان بالادستی حوزه‌های علمیه در امور پژوهشی هستیم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات