۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۷۹۴۸
با حضور ۶۰ برگزیده؛

مرحله استانی مسابقات قرآنی طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

مرحله استانی مسابقات قرآنی طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
اسکندری از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ به میزبانی شهرکرد خبر داد.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طلاب خواهر مدارس علمیه این استان خبر داد و گفت: این مسابقات امروز و فردا در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ طلبه خواهر در این دور از مسابقات با هم رقابت خواهند کرد، افزود: مسابقات استنی هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه راه یافتگان مرحله استانی در هر رشته به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، اظهار کرد: این مسابقات سال آینده به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی برگزاری این مسابقات را در راستای اجرای طرح نهضت قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری چنین مسابقاتی، فعال سازی، تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در میان اساتید، مبلغات، طلاب و دانش آموختگان است.

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه انس با قرآن بهترین عمل در راستای جرکت در مسیر بندگی خداوند متعال است، ادامه داد: قرآن برای همه مراحل زندگی انسان برنامه دارد؛ اگر با مفاهیم و سبک زندگی قرآنی انس گرفتیم به یقین سعادتمند خواهیم شد.

این مقام مسؤول انس با قرآن و مفاهیم نورانی این کتاب آسمانی را مهمترین نیاز امروز طلاب بیان کرد و افزود: راز تبلیغ موفق و حرکت در مسیر نشر درست ارزش‌های ناب اسلام تنها با قرآن و انس با مفاهیمش محقق خواهد شد.

اسکندری در پایان، ایجاد فضای انس با قرآن در میان طلاب را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه بیان و تصریح کرد: به یقین ایجاد فضایی کاملا قرآنی در مدارس علمیه و همچنین فراهم آوردن زمینه آشنایی طلاب با قرآن در سطوح مختلف، رشد و پویایی طلاب را به همراه خواهد داشت./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات