۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۸۱۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیشگامی روحانیت باید در شئون مختلف نظام اسلامی تداوم داشته باشد

پیشگامی روحانیت باید در شئون مختلف نظام اسلامی تداوم داشته باشد
امام جمعه بجنورد با اشاره به جلوداری شهدای روحانیت در دفاع مقدس، گفت: امروز هم باید پیشگامی روحانیت در شئون مختلف نظام اسلامی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر تداوم راه شهدا و حضور مستحکم در صراط مستقیم و مسیر پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن در برخی آیات خود از رویش‌ها و ریزش‌ها سخن گفته است و می‌فرماید: ای مؤمنان اگر در جامعه شاهد ریزش‌هایی هستید، نگران نباشید؛ چراکه رویش‌ها همواره بیشتر، کیفی‌تر و ماندنی‌تر بوده و ریزش‌ها گذرا و رفتنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر عده‌ای ریزش کردند و به عقب برگشتند، نباید نگران بود؛ چراکه خدا در دنیا ذخیره‌هایی دارد و به‌واسطه قدرت، عنایت و اشرافی که بر جامعه دینی دارد، گروهی که از دین خدا دفاع کند را به دنیا عرضه می‌کند که آن‌ها خدا را دوست دارند و خداوند هم آن‌ها را دوست دارد.

وی افزود: اینان کسانی هستند که در بین خودشان متواضع و مهربان و اهل تعامل و ارتباط باصفا و برکت هستند و در برابر دشمنانشان مستحکم و قوی هستند و همواره در حال جهادند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جهاد این‌گونه افراد مقطعی نیست؛ بلکه مستمر و دائمی بوده و موضع‌گیری آن‌ها جهادی است که همه این‌ها شاخصه‌هایی از علما و روحانیانی است که در عرصه‌های مختلف در حال تلاش و جهاد بوده و هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: از شاخصه‌های بارز علما و روحانیان این است که در همه حال مجاهد هستند، در جنگ اقتصادی مجاهدند، در جنگ فرهنگی مجاهد کبیرند، در جنگ سیاسی مجاهد بصیرند و در جنگ با دشمنان مجاهدی قوی و استوار هستند و از ملامت ملامتگران و سرزنشِ سرزنش کنندگان و از نیش مغرضان و سرکوفت خوش‌گذران بی‌درد و مرفهان بی‌درد باکی ندارند و این‌ها ازجمله رویش‌هایی است که قرآن به آن نوید داده است.

وی در ادامه با اشاره به جلوداری و پیشگامی شهدای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهدای روحانیت ویژگی خاصی دارند؛ چون درصد حضور روحانیت در جبهه‌ها از همه اقشار بیشتر بوده و این یعنی حضور جانانه در دفاع مقدس که افتخاری برای حوزه‌های علمیه است؛ ازاین‌رو امروز هم باید این پیشگامی و پیش‌قراولی روحانیت در نظام اسلامی تداوم داشته باشد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات