۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۲۶۵
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

نفوذ در حوزه بزرگترین چالش تحقق منشور روحانیت است

نفوذ در حوزه بزرگترین چالش تحقق منشور روحانیت است
حجت الاسلام کعب عمیر مسأله نفوذ را از جمله چالش‌های پیش روی تحقق منشور روحانیت در حوزه برشمرد.
حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) الوان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حوزه تلاش کرده تا در راستای منشور روحانیت صادره از امام راحل حرکت کند، عنوان داشت: فاصله بسیاری تا رسیدن به آرمان‌های خواسته شده در منشور روحانیت وجود دارد و باید تلاش‌های بسیاری از سوی حوزه‌ها صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) الوان تأکیدات رهبر انقلاب بر حوزه و طلبه انقلابی را برای حرکت بیشتر حوزه‌ها پیرامون منشور روحانیت برشمرد و گفت: حرکت حوزه به سوی آرمان‌های خواسته شده امام و عدم نحراف از آن‌ها خواسته رهبری است؛ هر چند که به فضل الهی حوزه در چنین مسیری حرکت می‌کند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امام راحل وحدت حوزه‌های علمیه را خواستار شده است، ادامه داد: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه سر دادن وحدت است؛ از این رو اگر در خود حوزه وحدت صورت نگیرد، رسالتش در جامعه محقق نمی‌شود.

وی به تأکیدات امام و رهبری بر وحدت و ثمرات وحدت اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل پیروزی‌های امروزی، وحدت میان نیرو‌های انقلابی و حوزه‌ها است و در صورت نبودن آن بسیاری از دستاورد‌ها حاصل نمی‌شد.

حجت الاسلام کعب عمیر مسأله نفوذ را از جمله چالش‌های پیش روی تحقق منشور روحانیت در حوزه‌ها بیان کرد و گفت: متأسفانه در حوزه‌ها نفوذ حاصل شده و در تلاش است تا حوزه را از مسیر تکاملی جدا کند و به واقع یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه علمیه به شمار می‌آید./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات