۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۸۴۸۶
مدیر حوزه علمیه لرستان:

روحانیت رسالت خود را به دور از جوسازی داخلی و بیرونی انجام دهد

روحانیت رسالت خود را به دور از جوسازی داخلی و بیرونی انجام دهد
حجت الاسلام میناپور با اشاره به رسالت روحانیت برای جامعه و خنثی سازی توطئه دشمن، گفت: روحانیت رسالت خود را به دور از جوسازی داخلی و بیرونی انجام دهد.

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حضرت امام در پیام های مختلف از جمله منشور روحانیت به طور کلی وظایف، جایگاه و نقش علما و حوزه های علمیه در جامعه در ابعاد مختلف بیان فرمودند.

وی افزود: اگر روحانیت در ابعاد مختلف در راستای رسالت هایی که دارند وظایف خود را درست و به موقع انجام دهد، به گفته امام راحل کشور درست می شود.

حجت الاسلام میناپور عنوان کرد: نقش روحانیت در هدایت گری، سعادت مردم، حفاظت و حراست استقلال و عزت مردم، تبیین مسائل مختلف دینی، اخلاقی و اعتقادی در بین جامعه نقشی حساس است.

مدیر حوزه علمیه لرستان ادامه داد: اگر روحانیت وظایف و رسالت ذاتی خود را به دور از جو سازی دشمنان داخلی و بیرونی انجام دهد و خود را با جامعه و نیازهای کشور جلو ببرد بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در پیام های خود همواره روحانیت را به وظیفه اصلی در راستای آموزه های دینی و قرآن که رسالت و وظایف انیبا است، سوق می دهد، عنوان داشت: اگر مردم با وظایف دینی و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شوند جامعه سالم می شود و از گزند دشمن و استکبار در امان می ماند.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در انجام وظایف و رسالت خود کوتاهی نکردند و در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و هدایت گری جامعه و در عرصه تبلیغ به وظایف خود به خوبی عمل کرده اند و امروز نیز فعالیت چشمگیری دارند.

وی با اشاره به کینه توزی دشمنان در ابعاد مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ادامه داد: هجمه دشمن فراوان است، کینه توزی دشمن در فضای مجازی علیه روحانیت و شبهه افکنی افزایش یافته است.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه با اقدامات دشمن شبهه ایجاد می شود که روحانیت چقدر توانسته به وظایف و رسالت خود عمل کند، بیان داشت: روحانیت در بعد تبلیغ، ارتقای اخلاق و معنویت و هدایت جامعه و ساماندهی در ابعاد مختلف نقش خود را به خوبی انجام داده است.

وی اظهار داشت: نقش حوزه علمیه و روحانیت در آموزش و پرورش، دانشگاه و مراکز آموزشی پژوهشی و در دورترین مناطق تا حدی که امکانات بوده و مقدمات مساعد شده کوتاهی نکرده است، گرچه این اقدامات کافی نیست و باید بیشتر شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان ادامه داد: حوزه و روحانیت باید تلاش کند و برای تحقق اهدافی که امام راحل به عنوان وظایف علما و روحانیت ترسیم فرموده است، ایفای نقش کند تا از گردنه ها عبور کنیم.

وی با اشاره به هدف دشمن در طرح هجمه ها و تشنج آفرینی بیان داشت: بدزبانی دشمن ناشی از ضعف و ناتوانی آنان است و دشمنان در پایین ترین نقطه توان و قدرت است و جمهوری اسلامی ایران در بالاترین نقطه اقتدار است و این به این معنا نیست که ما دست از تلاش و فعالیت برداریم.

حجت الاسلام میناپور بیان کرد: روحانیت در راستای ایفای نقش خود حرکت خود را صحیح و با جهت مناسب پیش ببرد تا قلعه سعادت را فتح کنیم و روحانیت قانع نباشد و با انجام مأموریت های خود حساس تر پیش برود و با امید به آینده بتواند نقش ایفا کند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات