۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۸۷۹۰
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی و تلاش وهابیت برای از بین بردن فرهنگ زیارت

برنامه‌ریزی و تلاش وهابیت برای از بین بردن فرهنگ زیارت
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: وهابیت برای از بین‌بردن فرهنگ زیارت برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در دوره آموزشی هیأت امنا و خادمین آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین که در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: وهابیت معتقد است شیعیان پس از دوره صفویه مشرک شده و به زیارت اهل قبور و اهل بیت عصمت و طهارت می‌‌روند در حالی که این امر صحیح نیست و خود پیامبر اکرم(ص) نیز مقید به زیارت شهدای احد بودند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: زیارت قبور مومنین، صالحان و شهیدان، فرهنگ زیارتی حضرت رسول(ص) بوده است.

حجت الاسلام نوروزپور بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس به دیدار من یا اهل بیت عصمت و طهارت بیاید چه زمانی که در قید حیات باشم و چه نباشم، حقی به گردن من و اهل بیت من دارد و فردای قیامت ما به دیدار او خواهیم رفت و شفیع او در روز محشر خواهیم شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند هرکس نتوانست به زیارت ما بیاید می‌‌تواند به زیارت یک عالم یا مومن برود.

وی تصریح کرد: اگر سلام دادن به افرادی که در قید حیات نیستند رفتار کفر آمیزی بود قطعاً خداوند متعال بارها در قرآن مجید به پیامبران متعدد سلام نمی‌‌داد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف اظهار کرد: امامزادگان در زمان حیاتشان منبع نور، خیر و برکت بودند و پس از حیاتشان نیز این خیر و برکت از میان نخواهد رفت، زیرا در مکانی که ملائک در رفت و آمدند قطعاً نور و برکت فراوانی وجود دارد.

بقاع متبرکه مکانی مناسب برای آماده سازی جوانان در جنگ فرهنگی است

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: ما باید در جوار بقاع متبرکه بصیرت مردم را افزایش دهیم هر چند که مردم ایران بصیرت دینی بسیار بالایی دارند.

وی افزود: رسیدن به فضایل اخلاقی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت (ع) گام دومی است که خادمین بقاع متبرکه باید آن را در نظر بگیرند چراکه بقاع متبرکه با ظرفیت بالایی که دارد می‌‌تواند جوانان را برای شبیخون فرهنگی آماده کند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: باید با برپایی خیمه‌های معرفت، جوانان و نوجوانان را در مقابل بمباران رسانه‌ای و ضد فرهنگی دشمنان بیمه کرد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات