۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۹۸۸۱۹
استاد حوزه علمیه کرمان:

تجملات و اشرافی گری با سبک زندگی حضرت زهرا سازگاری ندارد

تجملات و اشرافی گری با سبک زندگی حضرت زهرا سازگاری ندارد
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س)، گفت: انسانی می‌تواند بهترین زندگی را داشته باشد که ساده زیستی را اولویت زندگی خود قرا دهد.
حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه سبک زندگی حضرت زهرا (س)، گفت: بهترین الگو برای خوب زندگی کردن، حضرت زهرا است.
 
وی افزود: ساده زیستی و قناعت حضرت زهرا را انسان‌ها در زندگی الگو قرار دهند، زیرا انسانی می‌تواند بهترین زندگی را داشته باشد که ساده زیستی را اولویت زندگی خود قرا دهد.
 
حجت الاسلام هدایتی با بیان این که صله رحم از واجباتی بوده که دین اسلام انسان‌ها را به این موضوع مهم سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: ارتباط حضرت زهرا با اقوام همچون حمزه و دیگر اقوام از موضوعاتی بوده که در روایات به آن اشاره شده است.
 
وی بیان داشت: در زندگی حضرت زهرا در بعضی از مواقع چیزی برای خوردن نبود و حضرت زهرا با کمال صبر و تقوا از همسر خود گلایه نداشت بنابراین  مردم باید با قناعت سعی کنند زندگی خود را همچون زندگی حضرت زهرا کنند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که بهترین فرزندان دنیا را حضرت زهرا (س) تربیت کرده، اظهار داشت: محبت به فرزندان از مهم‌ترین نکاتی بوده که انسان‌ها در زندگی فراموش کرده اند که والدین امروزه به جای محبت به فکر پول و ثروت جمع کردن هستند.
 
وی ابراز داشت: محبت و گرم بودن محیط خانه حضرت علی (ع) با حضرت زهرا با رفتار و کردار مناسب یکی دیگر از صفات این بانوی بزرگ جهان شمرده می‌شود.
 
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که گناه انسان را از زندگی اهل بیت دور می‌کند، تصریح کرد: شیرینی گناه مهم‌ترین سبب بوده که انسان‌ها از خدا دور شده اند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: اشرافی گری و تجمل گرایی با سبک زندگی حضرت زهرا سازگاری ندارد و کسانی که اهل تجملات باشند نمی‌توانند حضرت زهرا را در دنیا الگوی خود قرار دهند.
 
وی در پایان با توجه به این که ساده زیستی را از زندگی حضرت زهرا یاد بگیریم، گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان بوده تا بتوانند زندگی سعادتمندی داشته باشند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات