۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۹۸۸۴۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

سبک و سیره فاطمی بهترین معیار برای بانوان جامعه اسلامی است

سبک و سیره فاطمی بهترین معیار برای بانوان جامعه اسلامی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سبک و سیره فاطمه زهرا (س) در شئون مختلف زندگی خانوادگی و اجتماعی، بهترین معیار برای بانوان امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست خانواده آسمانی که با شرکت طلاب و روحانیان استان و خانواده های آنها در بجنورد برگزار شد، بر الگوبرداری بانوان از سبک و سیره فاطمی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: ابن فتال نیشابوری می‌گوید: حضرت زهرا (س) در نزد عموم امام علی (ع) را اباالحسن و در محفل خصوصی ابن عمم صدا می‌زد که این طرز رفتار خود یک معیار است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اگر حضرت به‌مقتضای زندگی آن روز از زیورآلات گران‌قیمت استفاده نمی‌کردند یک معیار است، افزود: مرحوم صدوق نقل می‌کند که حضرت زهرا (س) در خانه از عطر استفاده می‌کردند که این موضوع هم معیار برای زندگی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: داستان پوشش حضرت زهرا (س) در برابر نابینا که فرمود بوی من را استشمام می‌کند هم یک معیار برای زندگی امروز است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این موضوع که امروز حضور یک بانوی متدینه فاضله مجاهد در فضای مجازی باید چگونه باشد یک معیار لازم دارد.

وی ادامه داد: اینکه این بانو در چه گروه‌هایی عضو بوده و آیا نسبت به رعایت حرمت‌ها و شئون یک بانوی عفیفه مراقبت لازم را دارد شرط است؛ زیرا در جامعه آرمانی مهدوی خواسته حضرت «وَ عَلَی النِّسَاءِ بِالْحَیَاءِ وَ الْعِفَّه؛ بر زنان شرم و عفت عنایت کن» است، آیا این مهم در زندگی و معاشرت بانوی مسلمان در فضای مجازی حاکم است یا خیر.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید: «یاتی علی الناس زمان یغیب عنهم امامهم فطوبی للثابتین علی امرنا فی ذلک الزمان، ان ادنی ما یکون لهم من الثواب ان ینادیهم الباری فیقول: عبادی و امائی آمنتم بسری و صدقتم بغیبی فابشروا بحسن الثواب منی، فانتم عبادی و امائی حقا، منکم اتقبل و عنکم اعفو و لکم اغفر و بکم اسقی عبادی الغیث و ادفع عنهم البلاء، لولاکم لانزلت علیهم عذابی. قال جابر: فقلت یا ابن رسول الله فما افضل ما یستعمله المومن فی ذلک الزمان؟ ققال: حفظ اللسان و لزوم البیت».

وی ادامه داد: جابر جعفی از امام محمد باقر (ع) روایت کرده که فرمود: زمانی بر مردم خواهد گذشت که امام آن‌ها از نظرشان غائب گردد، خوش به حال آن‌ها که در آن زمان بر عقیده خود نسبت به ما ثابت می‌مانند، کم‌ترین ثوابی که آن‌ها دارند این است که خداوند متعال آن‌ها را با این کلام صدا زند: بندگان من! که ایمان به من آوردید و غیب مرا تصدیق کردید، شما را به ثواب نیکوی خود مژده می‌دهم. شما بندگان و کنیزان حقیقی من هستید عبادت شما را می‌پذیرم و از تقصیرات شما می‌گذرم و شما را می‌آمرزم و به خاطر شما بندگانم را از باران سیراب می‌کنم، بلا را از مردم برطرف می‌سازم، اگر برای خاطر شما نبود عذاب خود را بر آنان که در بی‌دینی و غفلت و معصیت به سر می‌برند فرو می‌فرستادم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: جابر برای اینکه در این جبهه بابرکت داخل شود تراز را سؤال می‌کند و خطاب به امام باقر (ع) می‌پرسد: «یا ابن رسول الله فما أفضل ما یستعمله المومن فی ذلک الزّمان»؛ بهترین چیزی که مؤمن باید در آن زمان انجام دهد چیست؟ «قال: حفظ اللسان و لزوم البیت»؛ فرمود: محافظت از زبان و مراقبت از خانواده./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات