۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۹۷۱۴
امام جمعه بجنورد:

ولایت و نظام اسلامی برجسته‌ترین نعمات الهی در حق ملت هستند

ولایت و نظام اسلامی برجسته‌ترین نعمات الهی در حق ملت هستند
امام جمعه بجنورد گفت: ولایت، انقلاب اسلامی و سنگرنشینی برای دفاع از نظام دینی از برجسته‌ترین نعمات و هدایای الهی در حق ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به اهمیت و اثرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت در دل و جان مردم ما نهادینه باشد یقین بدانید که هیچ دشمن خارجی نمی‌تواند به اساس و کیان مملکت و نظام اسلامی صدمه‌ای بزند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما در دوران هشت‌ساله جنگ تحمیلی برای دفاع از دین و انقلاب و نظام اسلامی از جان شیرین خود گذشته و با طیب خاطر جان بازی کردند، ادامه داد: امروز هم جوانان انقلابی نسل جدید آماده هرگونه جان‌فشانی و جانبازی در راه دفاع از اسلام و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس باید در محافل انس با شهدا و کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا به این منطق توجه کنیم که اگر دین خدا به خطر افتاد تقیه و حفظ جان و فرزند معنا ندارد؛ بلکه باید همه‌چیز فدا شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: در این منطق یا باید دین خدا سر بدهد یا حسین (ع) سر بدهد؛ بر این اساس من سر می‌دهم که دین خدا سر ندهد.

وی ادامه داد: در این مکتب یا باید فاتحه اسلام خوانده شود یا شهادت‌نامه حسین (ع) نوشته شود و شهیدان ما پیرو چنین مکتبی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز رسالت ما این است که با برگزاری محافل و مجالس مرتبط با شهدا نگذاریم منطق شهید کمرنگ شود تا در دورانی که دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم است شهادت و ایثار و ارزش‌ها عوض شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه البته لطف و کرم حق‌تعالی نسبت به این ملت و انقلاب بسیار فراوان است، افزود: نعمت ولایت و نعمت انقلاب اسلامی که تولد اسلام ناب بود از مصادیق نعمات برجسته الهی نسبت به این ملت هستند.

وی ادامه داد: همچنین سنگرنشینی برای دفاع از این انقلاب و پاسبانی و مجاهدت برای اسلام در راه خدای متعال از دیگر نعمت‌های برجسته‌ای است که خداوند نسبت به ملت ما ارزانی داشت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات