۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۹۷۸۴
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

بیانیه رهبری آرمان گرایانه، افق گشا و مسؤولیت آفرین است

بیانیه رهبری آرمان گرایانه، افق گشا و مسؤولیت آفرین است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مسؤولان بیانیه رهبری را در اقدام ملی، تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها، سیاست گذاری و قانون ریزی مبنا قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تبیین دستاوردهای انقلاب در گام دوم انقلاب با توجه به بیانیه رهبری پرداخت.

وی با بیان این که بیانیه رهبری از نظر فکر و دغدغه پدرانه ستودنی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نقشه راه روشن برای مسیر طی شده، شرایط کنونی و مسیر پیش رو بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: آغاز گام دوم انقلاب، کامیابی و دستیابی به دستاوردهای عظیم انقلاب، چالش ها، بحران ها و غفلت ها، قرار گرفتن در قرن طلوع و استمرار تمدن اسلامی علت صدور این بیانیه رهبری است.

امام جمعه تبریز با بیان این که بیانیه رهبری برخاسته از روح خودباوری، ایمان به خدا و تجربه ارزشمند انقلاب است، تصریح کرد: در نقطه مقابل تحقیر تاریخی و کم بینی ناشی از حکومت طاغوت که می گفتند نمی شود اما ما توانستیم و ثابت کردیم که خواهیم توانست.

وی ماندن و پیشرفت را پیام بیانیه رهبری بیان و اظهار کرد: باور پذیر، مستدل، مستند، جامعیت، فقاهت تاریخی و تمدنی، جامعه شناسی و حماسی بودن از ویژگی های بیانیه رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: صداقت و انصاف انقلابی، پذیرش کاستی ها و نقض ها به صورت متواضعانه و صادقانه، ارائه دستاوردها در کنار خطاها، معرفی علت چالش های آتی و گذشته از ویژگی های دیگر این بیانیه رهبری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه های هفت گانه در محورهای علم و پژوهش، معنویت، اقتصاد مقاومتی، استقلال و عدالت، عزت ملی، مرز بندی با دشمن و سبک زندگی داشتند که مخاطب آن نیز دشمنان ملت، دوستان ملت  و عموم ملت است.

وی بیانیه رهبری را آرمان گرایانه، افق گشا و مسؤولیت آفرین عنوان و خاطرنشان کرد: مسؤولان این بیانیه را مبنا در اقدام ملی، تصمیم گیری سیاسی، حوزه علم و عمل، برنامه ریزی ها، سیاست گذاری و  قانون ریزی قرار دهند تا در مسیر به تحقق عینی دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: این بیانیه دارای صلابت انقلابی حاکی از ایستادگی، مقاومت و پافشاری بر اصول انقلاب و تبیین کننده صبر انقلابی با تأکید بر حفظ هویت انقلابی است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: 6 هزار 100 واژه در بیانیه هبری با پرداخت فوق العاده زیباترین کلمات را به وجود آورده و در عین خلاصه بودن دارای محتوای دلنشین و فشرده است همچنین عاطفی و احساسی به ویژه سرشار از عواطف امام و ولی امر نسبت به عموم مردم به ویژه جوانان است.

وی نسل جوان را از مخاطبان ویژه این بیانیه رهبری بیان و ابراز کرد: این بیانیه در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جوان است که جوانان و به ویژه دانشجویان و طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان و اصحاب رسانه با حرکت جهادی برای تحقق بخشیدن این بیانیه تلاش لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به رسالت ما در برابر این بیانیه رهبری اشاره و بیان داشت: قدرشناسی، شکر گذاری، جلوگیری از انزوای این بیانیه که فقط به شعار و همایش کفایت نکند؛ جلوگیری از عادی شدن، تحریف و فراموشی این بیانیه، ورود حوانان و آتش به اختیار در میدان بودن و اقدامات خوش جوش انقلابی و قانونی از رسالت ما در قبال این بیانیه است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید این بیانیه به صورت هنرمندانه، هوشمندانه و عالمانه تبیین شده و اجتهاد و استنباط های لازم را داشته باشیم تا به فهم عمومی، شوق و عزم ملی تبدیل شود.

وی با بیان این که دیگر تحریم ها و تهدیدهای دشمن اثری ندارد، گفت: از اولین روز پیروزی انقلاب تهدید دشمنان انقلاب شروع شد اما هر زمان توطئه ها آن ها زیادتر شد، انسجام ملی در داخل بیشتر شده است ما باکی از دشمن نداریم چون ما شیشه ایم و باکی از شکست نداریم ششیه چون بشکند تیزتر شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات