۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۰۰۰۴۷
آیت الله اعرافی:

هرجا به روحیه جهادی و انقلابی تکیه کردیم پیروز شدیم

هرجا به روحیه جهادی و انقلابی تکیه کردیم پیروز شدیم
مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر وجود روحیه جهادی درکشور گفت: هرکجا با گفتمان مدیریت جهادی و «ما می توانیم» گام برداشته ایم به پیروزی های بزرگی دست یافته ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره برداری از 22 پروژه فضای سبز در شهر مقدس قم که در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز درختکاری گفت: دور جدید شهرداری قم از نگاهی کلان و رهبردی که برای همه نهادها یک ضرورت به حساب می آید، برخوردار است.

وی رویکرد اجتماعی و داشتن نگاه علمی، فرهنگ، اخلاقی و معنوی را برای همه نهادها ضروری دانست و ادامه داد: روح معنویت، عدالت و اخلاق باید در همه فعالیت ها تجلی کند و دست اندرکاران در بخش های مختلف باید با فعالیت های خود اخلاق و معنویت را ترویج کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت وجود شاخصه های مدیریت جهادی میان نهادهای مختلف عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مقوله در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده اند و ما باید بدانیم که هرکجا با گفتمان مدیریت جهادی و «ما می توانیم» گام برداشته ایم و در هرکجا که روح جهادی و انقلابی حاکم شد، به پیروزی های بزرگی دست یافته ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دنیای امروزی در سطوح مختلف خود در زمینه منابع طبیعی با چالش های مختلفی مواجه شده است، ابراز کرد: امروز منابع طبیعی در دنیا رو به کاهش است، در حالی که بشر امروزی نیاز بیشتری به مسائلی همچون فضای سبز و محیط زیست مناسب دارد.

وی به روایاتی که در زمینه توصیه به درختکاری از سوی معصومان(ع) صادر شده است، اشاره و بیان کرد: ارزش عالم به وجود حیات در آن است و از آن جا که این حیات از درختان و گیاهان شروع می شود، می توان گفت گیاه و درخت، آستانه حیات عالم است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه درختکاری ذاتاً دارای ارزش معنوی و فرهنگی است، اضافه کرد: امروز بدون شک توسعه فضای سبز یک فریضه مهم محسوب می شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه قم به عنوان پایگاه علم، دین، اخلاق و انقلاب باید در همه زمینه ها پیشگام باشد، گفت: امروز در قم نیز مشکلات بسیاری در زمینه منابع طبیعی وجود دارد که رفع آن ها همت و مدیریت جهادی مدیران استانی را می طلبد؛ امروز دستگاه های اداری در شهر مقدس قم باید هم افزایی داشته باشند تا بتوانند چالش ها را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: حوزه علمیه برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و شهری در کنار مردم قرار دارد و برای رفع مشکلات موجود در این زمینه ها اعلام آمادگی می کند؛ امروز همه ما باید در صیانت از فضای سبز و درختان تلاش کنیم تا این فضا و نشاط توسعه بیشتری پیدا کند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات