۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۰۸۳
روحانی شیعه آرژانتینی:

حضور ایران سبب ایجاد امنیت در سوریه شده است

حضور ایران سبب ایجاد امنیت در سوریه شده است
حجت الاسلام پاز گفت: فضای امن ایجاد شده در سوریه به دلیل حضور ایران در سوریه است در صورتیکه ایران از سوریه خارج شود مشخص می‌شود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالکریم پاز چهارشنبه شب در یادواره شهدای مهندس که با حضور خانواده شهیدان و ایثارگران در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، با اشاره به اینکه با بسیاری از خانواده شهدا در اتباط هستیم، گفت: دشمن عاجز از این است که بتواند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را متوقف کند.

وی ترویج تشیع در آرژانتین را دستاورد انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرحله نخست بیداری اسلامی با حضور مهاجرین سوری و لبنانی در آرژانتین آغاز شد و روز به روز در حال توسعه و گسترش است.

حجت الاسلام پاز همچنین از ونزوئلا به عنوان سوریه دوم برای شکست آمریکا نام برد و افزود: آمریکا بعد از شکست مفتضحانه در سوریه امروز در ونزوئلا نیز شکست خواهد خورد و ونزوئلا برای آمریکا سوریه دوم خواهد شد.

وی تأکید کرد: مطمئن باشید یک شکست دیگر برای آمریکا و مستکبرین این بار در ونزوئلا رقم خواهد خورد، چون الان در تقابل جبهه حق و باطل این جبهه حق است که در حال گسترش و توسعه بزرگ شدن است.

به گفته وی، اگر همه دارند دفاع می‌کنند برای این است که این حقی است که خدا به مظلوم داده تا از خودش دفاع کند و کسی که از خودش دفاع کند در پیشگاه خدا دارای جایگاه و امتیاز ویژه است.

امام جماعت مسجد توحید بوینس آیرس آرژانتین افزود: اعتقاد و ایمان در آمریکای جنوبی وجود دارد، اما نه مانند ایران که ام القرای اسلام و مرکز جهان تشیع است و تشیع از اینجا سرچشمه می‌گیرد.

حجت الاسلام پاز در ادامه پیروزی جبهه مقاومت در سوریه مقابل داعش را تحسین برنگیز خواند و ابراز کرد: برخی پیروزی بر داعش و شکست تروریست‌ها را به دلیل دخالت روسیه می‌دانند و بمباران هواپیما‌های روسی را سبب شکست داعش اعلام می‌کنند در حالی که بمب باران و حمله هوایی نمی‌تواند تعیین کننده سرنوشت جنگ باشد.

به گفته وی، آنچه سرنوشت جنگ را تعیین می‌کند زمین است چرا که اگر قدرت هوایی تعیین کننده سرنوشت جنگ بود اسرائیل با نیروی هوایی مدرن و پیشرفته خود در لبنان و فلسطین به پیروزی رسیده بود.

روحانی شیعه آرژانتینی گفت: اسرائیل از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جنگی در جنگ سوریه استفاده کرد، اما جبهه مقاومت یک هواپیما هم نداشت، اما این جبهه مقاومت بود که در سوریه به پیروزی رسید.

به گفته وی، نیروی هوایی شاید بتواند یک شهر را ویران کند، اما اگر نتواند یک متر از ویرانه‌های این شهر را تصرف کند نمی‌تواند ادعای پیروزی در جنگ کند چرا که آنچه پیروزی را مشخص می‌کند زمین است.

حجت الاسلام پاز یادآور شد: قبل از حمله دشمن مردم ضعیف بودند، اما بعد از حمله دشمن مردم قوی‌تر شده اند و دشمن را در سوریه شکست داده اند و امروز در جنگ سوریه جبهه مقاومت حرف اول و آخر را می‌زند و این موضوعی است که روسیه هم به آن اعتراف دارد.

وی نقش اصلی پیروزی مقاومت در سوریه را جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: فضای امن ایجاد شده در سوریه به دلیل حضور ایران در سوریه است در صورتی که ایران از سوریه خارج شود مشخص می‌شود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات