۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۰۲۲۷
رییس سازمان اوقاف و‌ امور خیریه:

تبیین کنندگان اصلی قرآن پیامبر و ائمه معصومین هستند + فیلم

تبیین کنندگان اصلی قرآن پیامبر و ائمه معصومین هستند + فیلم
رییس سازمان اوقاف و‌ امور خیریه گفت: قرآن سبب آرامش است اگر تبیین کنندگان اصلی آن پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) باشند بر همین اساس ولایت آنان بر ما واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و‌ امور خیریه امروز در جشن میلاد امام محمدباقر(ع) که در آستان مقدس امامزاده سیدناصر الدین (ع) برگزار شد گفت: در دوران طالوت و جالوت نیاز به فرمانده بود و‌ خداوند پیامبر طالوت(ع) را انتخاب کردند و‌ آنان قبول نکردند.

وی افزود: پیامبر طالوت(ع) دو نشانه آوردند یکی از آنها صندوقچه بنی‌اسرائیل بود که در آن کتاب تورات قرار داشت دیگری بین زمین و آسمان حرکت کردن طالوت بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با استناد به فرمایشی از مرحوم علامه طباطبایی، عنوان کرد: عمل به مضامین الهی سبب آرامش انسان می‌شود، آرامش اصحاب طالوت هم درنتیجه توجه به مضامین تورات داخل صندوقچه بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز ما قرآن را در اختیار داریم که می‌تواند سبب آرامش ما باشد، اظهار داشت: تبیین کنندگان اصلی قرآن پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند بر همین اساس ولایت آنان بر ما واجب است.

وی افزود: امام(ع) در زیارت جامعه کبیره می‌فرمایند اهل‌بیت(ع) انوار و حجج الهی هستند که سبب هدایت مردم به سوی سعادت می‌شوند در واقع همه چیز بر آنها تمام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه هر س علوی و تحت ولایت ائمه(ع) شد اهل جنت در غیر این صورت جهنمی است، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند هر کسی بمیرد مرا می‌بیند من تقسیم کننده جنت و‌ نار هستم من راه آسمان را از راه‌های زمین بهتر می‌دانم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انسان در بهشت شاهد آلودگی نیست زیرا آنجا ‌سراسر پاکی است، گفت: در دنیا و آخرت تمام هم و غم‌ها با وجود اهل‌بیت(ع) از بین می‌رود؛ نزول قرآن نزد آنان است.

وی افزود: امروز مکتب اهل‌بیت(ع) در اربعین به نمایش گذاشته شده است؛ تمام دنیا در برابر آن کرنش کرده است و حدود ۲۰ میلیون زایر در آن شرکت می‌کنند، ما به عنوان شیعه باید سبک زندگی خود را با مکتب اهل‌بیت(ع) مطابقت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند امور‌ جامعه باید از متن دین استخراج شود در گام دوم انقلاب باید به تولید داخلی تکیه کنیم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات