۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۰۰۳۲۱
امام‌جمعه اراک:

بسترهای توسعه و گسترش خطوط ریلی در مسیر مرزهای عراق افزایش یابد

بسترهای توسعه و گسترش خطوط ریلی در مسیر مرزهای عراق افزایش یابد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسترهای توسعه و گسترش خطوط ریلی در مسیر مرزهای عراق باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به انتصاب جدید ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: از زحمات رئیس سابق قوه قضاییه تشکر کرده و یاد روسای قبلی این قوه، از جمله شهید بهشتی، مرحوم اردبیلی و آیت الله هاشمی شاهرودی را که از شاگردان شهید صدر بود، گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به افتتاح خط ریلی قزوین رشت، افزود: این خط ریلی از کارهای مهمی بود که با افتتاح آن شبکه ارتباطی کشور گسترش یافت و رابطه ما از شمال با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و روسیه توسعه پیدا کرد و باید به این مهم توجه کرد که این خط ریلی با توجه به گذر از کوه‌های البرز از کارهای دشواری بود که انجام شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: امیدواریم خطوط ریلی به سمت مرزهای عراق نیز گسترش پیدا کند و دولت این امر را نیز جدی پیگیری کند تا سفرهای زیارتی به عراق و بالعکس با سهولت بیشتری انجام شود.

امام جمعه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: باید با همکاری با کمیته امداد و توسعه خدمات، به ویژه خدماتی که به اشتغال و توانمند سازی جامعه ختم می‌شود هرچه می‌توانیم در کارهای خیر و نیکو سهیم باشیم.

وی با اشاره به تاسیس بنیاد شهید ادامه داد: باید با تلاش و برنامه ریزی به خانواده‌هایی که نیاز به کمک و مساعدت دارند، کمک و به آنان رسیدگی کرد. البته این خانواده‌ها با خداوند معامله کردند و خدا نیز مزد آنها را به بهترین شکل ممکن می‌دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت ماه رجب گفت: در میان ستون‌های اسلام، ستون امامت از دیگر ستون‌ها مهمتر است چراکه این ستون چراغ راه امت و در فرهنگ دینی بسیار با اهمیت است.

وی عنوان کرد: امسال ایام عید نوروز با ایام اعتکاف مقارن شده و امیدواریم در این روزها برنامه‌های پر محتوایی از صدا و سیما پخش شود، همچنین باید بتوان با برنامه‌ریزی بیشترین بهره را از این ماه پر برکت برداشت بنابراین نباید در ایام نوروز کاری کنیم که گناه برای ما نوشته شود و باید از این ماه خود را برای ماه رمضان و شب‌های قدر آماده کنیم و برای آن روزهای پر برکت احرام بسته و از گناهان و لغزش‌ها دوری کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایام درختکاری گفت: هر شخصی باید برای حفظ باغات و مراتع و منابع طبیعی با توسعه فرهنگ درختکاری و کاشتن نهال‌های مثمر به اندازه وسع و توان خود تلاش کند زیرا این کار هم آثار مادی و هم آثار معنوی دارد و در روایات متعددی هم این کار توصیه شده است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات