۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۰۰۸۵۴
کارشناس مسائل سیاسی:

پیام سفر روحانی به عراق به دنبال صلح بودن جمهوری اسلامی است

پیام سفر روحانی به عراق به دنبال صلح بودن جمهوری اسلامی است
سعیداوی گفت: پیام سفر آقای روحانی به عراق به دنبال صلح بودن جمهوری اسلامی است و اینکه می‌توان با کشور‌های همسایه رابطه داشت.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر آقای روحانی به عراق اظهار داشت: این سفر یکی از رویداد‌های مهم سیاسی دو کشور در سال‌های اخیر قلمداد می‌شود هر چند که پیش از آن رئیس مجلس و رئیس جمهور عراق به ایران سفر و قرارداد‌های بسیاری منعقد کردند و سفر رییس جمهور کشورمان در ادامه روند اجرای قرارداد‌های اقتصادی و امنیتی است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: طبق وعده‌های داده شده سطح مبادلات اقتصادی دو کشور از ۱۲ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید که امیدواریم چنین وعده‌ای محقق شود هرچند که ناخوشایند آمریکا و غرب خواهد بود.

سعیداوی ادامه داد: آمریکا و غرب به گمان خود توانستند ایران را منزوی کنند حال آنکه برخی کشور‌های منطقه به صورت حیاتی به ایران نیاز دارند و ماندگاری امنیتی، سیاسی و اقتصادی شان در برقراری رابطه با ایران اسلامی است؛ از این رو به تقویت روابط با جمهوری اسلامی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: آمریکا با تهدید نمی‌تواند مانع از برقراری ارتباط کشور‌های منطقه با ایران شوند حتی کشور‌های اروپایی نیازمند نفت و گاز و محصولات کشاورزی ایران هستند؛ از این رو سفر آقای روحانی به عراق بر شدت خشم آمریکایی‌ها خواهد افزود.

کارشناس مسائل سیاسی ورود ایران به دهه پنجم انقلاب اسلامی را عاملی در علاقه مندی سایر کشور‌ها به ارتباط با ایران اسلامی برشمرد و گفت: کشور‌های منطقه به این باور رسیدند که با دست کشیدن از غرب و اتکا به خود و ارتباط با ایران اسلامی می‌توانند عزت و استقلال و امنیت خود را به دست آورند.

سعیداوی گفت: پیام سفر آقای روحانی به عراق به دنبال صلح بودن جمهوری اسلامی است که می‌توان با کشور‌های همسایه رابطه داشته و خیر و منفعت را برایشان به ارمغان بیاورد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات