۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۰۲۱۱۰
امام جمعه آبادن:

حضور فعال روحانیون سبب التیام و اعتماد مردم سیل زده می شود

حضور فعال روحانیون سبب التیام و اعتماد مردم سیل زده می شود
حجت الاسلام ابراهیم پورحضور فعال روحانیون درمیان سیل زدگان را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت:حضور روحانیون سبب التیام و اعتماد مردم به مبلغان دین می شود.

حجت الاسلام علی ابراهیم پور امام جمعه آبادان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت بحرانی در خوزستان گفت: همه مسؤولان و دستگاه های دولتی و غیردولتی باید بسیج شوند.

حجت الاسلام ابراهیم پور به وظیفه حوزویان و طلاب در این سیل اخیر اشاره کرد و گفت: مهمترین کاری که طلاب و روحانی می توانند در این حادثه سیل انجام دهند حضور فعال در صحنه و همراه و کنار مردم بودن است چراکه این حضور سبب روحیه دادن به سیل زدگان و التیام و اعتماد و علاقه مندی مردم به مبلغان دین می شود.

وی افزود: در بارندگی های اخیر استان خوزستان یکی از استان های بسیار آسیب پذیر کشور است چراکه تمام آب های دامنه های زاگرس و استان های همجوار به خوزستان منتهی می شود و رودخانه کرخه هدایت گر این حجم بالای بارندگی هاست.

حجت الاسلام ابراهیم پور اظهار داشت: امروز وضعیت خوزستان بسیار بحرانی است و مردم غرب استان چالش جدی دارند و قالب زمین های کشاورزی کشاورزان زیر آب رفته است.

امام جمعه آبادان با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی نهادهای مردمی و دولتی در این استان گفت: در این روزها نباید از تلاش های شبانه روزی دولت، سپاه پاسداران، ارتش، بسیجیان و طلاب و گروه های جهادی برای کمک به سیل زدگان غافل شد.

وی ابراز داشت: اگر خوزستان به این مقدار هم مدیریت نمی شد ده ها برابر بیشتر از شهرستان پلدختر خسارت وارد شهرها و روستاها می شد که تا به امروز خسارات سیل تا حدود زیادی کنترل شده است و تلفات انسانی نداشته است.

حجت الاسلام ابراهیم پور به اقدامات انجام شده جهت مواجهه با سیل اشاره کرد و گفت: در شهر آبادان گروه های جهادی و بسیجی در حاشیه رودخانه بهمن شیر جهت ورود سیل به شهر سیل بند هایی را ایجاد کرده اند.

امام جمعه آبادان رسیدگی و کمک به سیل زدگان خوزستان را ضروری دانست و گفت: مردمانی خانه های خود را تخلیه کردند و در مکان های عمومی اسکان داده شده اند نیاز شدید به امکانات سخت افزاری، موادغذایی، پخت و پز و کمک های نقدی دارند چراکه این افراد حداقل تا یک ماه نمی تواند به زندگی عادی خود برگردند./1325/

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات