۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۲۴۱
مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدی رضوی:

اقدامات بلندمدت آستان قدس ناظر بر ساخت و ساز و تأمین لوازم منزل است

اقدامات بلندمدت آستان قدس ناظر بر ساخت و ساز و تأمین لوازم منزل است
موسویان گفت: اقدامات بلندمدت آستان قدس ناظر بر ساخت و ساز و تأمین لوازم منزل است و هم اکنون در حال بررسی داده‌های میدانی هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید وحید موسویان، مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدس رضوی، عصر امروز در بازدید از ستاد کمک رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: آستان همزمان با سیل، دفاتر استانی خود را فعال و از همه توان و ظرفیت‌ها جهت ارائه خدمات به سیل زدگان استفاده می‌کند، ستادی تشکیل شده و معاونت محرومیت زدایی آستان به عنوان پیگیرکننده ستادی و بنیاد کرامت رضوی نیز به عنوان هماهنگ کننده میدانی جغرافیای مناطق سیل زده فعال هستند.

مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه بنیاد کرامت رضوی در خوزستان، گلستان و لرستان مستقر شده است، عنوان داشت: با توجه به گستره سیل، رسیدگی به مایحتاج ضروری سیل زده‌ها از قبیل راه اندازی نانوانی‌های سیار مورد توجه قرار گرفته است، شبکه خادمیاران رضوی وارد میدان شده و بنا به تخصص در جمع آوری و اهدای کمک‌های مردمی، حوزه بهداشت و درمان حضور دارند.

موسویان با اشاره به اینکه بخشی از امکانات لجستیکی آستان به خوزستان منتقل شده است، خاطرنشان کرد: در حال تهیه بسته‌های بهداشتی و دارویی هستیم ضمن اینکه واحد بهداشت و سلامت آستان در زمینه اعزام پزشکان و ویزیت بیماران و واحد‌های فنی و عمرانی وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ رأس دام از نذورات آستان قدس رضوی برای ذبح در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است، افزود: تولیت آستان قدس دستور بسیج همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به سیل زدگان را داد و در عین حال برآورد میدانی از نیاز‌ها و اولویت‌های خوزستان و همچنین امکانات آستان را خواستار شد.

مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان به کمک دولت، واحد‌های نظامی و نهاد‌های مختلف آمده است، تصریح کرد: آستان در جنگ تحمیلی، متولی ساخت شهر هویزه شد؛ اکنون هم در حال برنامه ریزی هستیم تا در استان‌های درگیر سیل گامی برداریم و در این باره نیازمند داده‌های میدانی و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها برای جلوگیری از تکرار کار‌ها و همپوشانی و پر کردن خلأ‌ها هستیم.

موسویان با بیان اینکه سازمان فرهنگی آستان برنامه میان مدتی را در زمینه تهیه و توزیع محصولات فرهنگی در کمپ‌ها به همت مبلغان خادم یار مدنظر قرار داده است، بیان داشت: بیش از ۱۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده حضور دارند که در یک مورد مؤسسه جوانان آستان قدس هزار جوان خادم یار را به لرستان اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات بلندمدت ما ناظر بر ساخت و ساز و تأمین لوازم منزل است، بیان داشت: در حال بررسی و برآورد داده‌های میدانی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های آستان اقدامات بلندمدت خود را در زمینه خدمت رسانی به سیل زدگان انجام خواهیم داد.

مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدس رضوی گفت: ۱۰ استان را معین خوزستان کردیم تا جمع آوری اقلام و ارسال گروه‌های جهادی و نذورات مردمی را انجام دهند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات