۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۱۷۰
حجت الاسلام ملک دار:

روحیه انقلابی و جهادی در ذات روحانیت است

روحیه انقلابی و جهادی در ذات روحانیت است
حجت الاسلام ملک دار با بیان اینکه رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، گفت: تقویت انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار بدون تقویت روحیه انقلابی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ملک دار مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه عصر امروز در جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، روحیه جهادی و انقلابی را یکی از ویژگی های تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر بخواهیم این تاریخ کهن را حفظ کرده و ارتقا بدهیم، باید روحیه انقلابی و جهادی را در همه اقشار مختلف حوزه حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جزء هویت روحانیت است، اظهار داشت: در ذات روحانیت نوعی روحیه جهادی و انقلابی وجود دارد، زیرا مبارزه با بدخواهان انقلاب از وظایف ذاتی حوزویان به شمار می رود؛ امروز تقویت انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار بدون تقویت روحیه انقلابی ممکن نیست.

حجت الاسلام ملک دار خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه های علمیه همواره انقلابی عمل کرده و در سال های اخیر نیز این روحیه تقویت شده و ما شاهد پیشگامی طلاب و روحانیت در عرصه های مختلف هستیم.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، گفت: امروز تربیت طلاب با روحیه جهاد و ایثارگری در زمینه انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت رویکرد اجتماعی در حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از شکل گیری و عملکرد مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد پرداخت و گفت: ما در تلاش هستیم که ضمن استفاده از ظرفیت طلاب فرزندان شاهد و طلاب جانباز و آزاده به آن ها خدمات ارائه کرده و مشکلات شان را حل کنیم.

حجت الاسلام ملک دار در پایان با بیان اینکه اعضای هیأت مدیره مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد از سوی هیأت مؤسس انتخاب شده و این مجمع هم اکنون در وزارت کشور ثبت شده و دارای اساسنامه است، افزود: آیت الله محمدی عراقی به عنوان رییس، آیت الله سعیدی به عنوان نایب رییس و  حجت الاسلام رضایی به عنوان منشی هیأت مدیره انتخاب شده اند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات