۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۰۴۹۸۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مطالب غیر مستند در تبلیغ سبب تزلزل در اعتقادات دینی مردم می شود

مطالب غیر مستند در تبلیغ سبب تزلزل در اعتقادات دینی مردم می شود
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ بر ضرورت پرهیز از بیان مطالب غیر مستند در منابر تبلیغی تأکید کرد و گفت: بیان چنین مطالبی موجب تزلزل در اعتقادات دینی مردم می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در گردهمایی مبلغان نوشهر که در مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) این شهرستان برگزار شد، ماه مبارک رمضان را یک فرصت مناسب برای تبلیغ دانست و گفت: مبلغان دینی باید از این فرصت به وجود آمده جهت نشر مفاهیم دینی بهره گیرند.
 
وی در ادامه سخنان به شروط لازم در یک تبلیغ موفق اشاره کرد و با بیان این که داشتن آمادگی لازم قبل از تبلیغ امری ضروری است، افزود: مطالعه دقیق و بر اساس نیاز و شرایط روز جامعه از جمله مواردی است که مبلغان دینی در منبر‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان باید به آن توجه کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که منبر بدون مطالعه برای مخاطب مفید نخواهد بود، خاطرنشان کرد: منبر‌های تبلیغی به ویژه در ماه مبارک رمضان باید کاملاً با مطالعه و عمیق باشد تا موجب رضایت مخاطب قرار گیرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی در منبر‌های تبلیغی خود به نیاز‌های مردم و جامعه توجه کنند، گفت: روحانیت باید در کنار تبیین و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی نسبت به مسائل روز جامعه نیز توجه کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، داشتن نیت الهی را یکی از شروط موفقیت در تبلیغ دین دانست و با بیان این که طلاب باید با نیت قرب الهی در مسیر عمل به وظیفه خود گام بردارند، افزود: توکل به خداوند متعال در امر تبلیغ، موفقیت در این عرصه مهم و خطیر را برای روحانی دو چندان خواهد کرد.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که یکی از مسائل مهم در امر تبلیغ محتوای سخنرانی‌های روحانیان است، گفت: مطالبی که از مبلغان دینی در منبر‌ها به مردم ارائه می‌شود باید مفید و به دور حاشیه پردازی‌ها باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع در منابر شاهد بیان مطالب غیر واقعی و غیر مستند هستیم که آثار منفی با خود در جامعه به همراه خواهد داشت، گفت: هر مطلبی که در تبلیغ بیان می‌شود باید با پشتوانه علمی و قطعی همراه باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت ارتباط چهره به چهره مبلغان با مردم تأکید کرد و افزود: تبلیغ چهره به چهره اثر بسیا مثبتی بر روی مخاطب خواهد داشت و اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات