۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۸۳۳
حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی:

پیروی و عمل به قرآن کریم راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

پیروی و عمل به قرآن کریم راه مقابله با تهاجم فرهنگی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری پیروی و عمل به قرآن کریم را تنها راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد و رمضان را بهار قرآن و فصل رویش‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد ارگ تهران با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان توصیه شده به آیات قرآن کریم بیشتر توجه شود، گفت: رمضان، بهار قرآن است و مهمترین ویژگی بهار طراوت، شکوفایی و زنده شدن و فصل نشاط است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان خداوند متعال انسان را برای پرواز آماده کرده است طبق صریح روایات؛ زمانی که خداوند انسان را آفرید و ابلیس متوجه شد که آدمی نیاز به خوراک و آشامیدن دارد شاد شد و گفت من همین موجود را به وسیله شهوت و تمایلات نفسانی گمراه می کنم؛ شیطان با زیبا جلوه دادن امور حرام انسان را از راه صراط گمراه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان از انسان می خواهد که تمایلات نفسانی خود را کنترل کند، عنوان کرد: فرصت رویش در ماه مبارک رمضان فراهم است و در این ماه فرصت حمله ابلیس محدود می شود در روایات آمده در ماه مبارک رمضان شیاطین در زنجیر هستند و زمینه نفوذ آنان بر قلب انسان وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مناسک عبادی که در شرع مقدس اسلام وارد شده رمز موفقیت اهل بیت(ع) بوده است، اظهار داشت: زمانی که انسان این مناسک را کنار می گذارد نمی تواند توقع داشته باشد همانند آن بزرگواران شود، پیامبر اسلام ساعتها به صورت ایستاده قرآن کریم را تلاوت می کردند.

وی ادامه داد: گفته شده امام سجاد(ع) در مقابل خانه خداوند ایستاده بودند و راز و نیاز می کردند و به قدری این قیام طولانی شد که حاضران تعجب کردند و با خود گفتند چگونه ایشان می توانند این همه در برابر خداوند ایستاده راز و نیاز کنند بعد به سجده بروند و بگویند بارالها؛ من بنده ضعیف تو هستم که به درگاهت پناه آورده‌ام.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی ادامه داد: در سیره حضرت زهرا(س) آمده ایشان به قدری در عبادت قیام داشتند که پاهای مبارکشان متورم می شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام نماز شباهت بسیاری به قیامت دارد، گفت: نماز تجسم قیامت است و اذان به مثابه نفخ صور اولی و اقامه به معنای صور ثانی است در روایت است که دو مرتبه صور دمیده می شود صور اول قبل از قیامت است که با دمیده شدن آن همه انسان ها می میرند و در صور دوم همه انسان ها زنده شده و قیام می کنند و آماده قیامت می شوند و کسی در آن روز جز خداوند نمی تواند سخن بگوید؛ انسان هنگام نماز نیز همین حالات را دارد.

وی ادامه داد: خواندن قرآن هنگام نماز بسیار فضیلت دارد و دلیل قرائت قرآن در نماز یومیه آن است که قرآن مهجور نماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی بیان داشت: خداوند در آیه 61 سوره یونس می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید ما شاهد اعمال شما هستیم؛ اما هنگام قرائت قرآن کریم به صورت خاص به انسان نگاه می شود در روایت است در قیامت قرآن کریم قاری خود را شفاعت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم سپر حمایتی بین انسان و کسانی است که به آخرت ایمان ندارند، اظهار داشت: مردم روزه دار در جوامع اسلامی هنگام غروب در منازلشان هستند در حالی که در جوامع غربی چنین نیست و امروز نیز در جامعه ما چنین است و نشان می دهد که اکثر مردم اهل روزه هستند.

وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن کریم در بین مسلمانان و اهل دنیا حجاب ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برابر سیل بنیان کن تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم باید قرآن را جدی بگیریم و آن را به فرزندانمان آموزش دهیم امروز چیزی که می تواند کشور ما را در مقابل هجمه گسترده تهاجم فرهنگی بیمه کند همین قرآن است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات