۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۴۵۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گسترش فضای مجازی نباید موجب فراموشی کتاب و کتابخوانی شود

گسترش فضای مجازی نباید موجب فراموشی کتاب و کتابخوانی شود
حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت فراهم شدن تسهیلات مناسب برای خرید ارزان‌تر کتاب از سوی مردم تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم معارفه مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان قائمشهر با مهم ارزیابی کردن جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی بر ضرورت فرهنگ سازی در این خصوص تأکید کرد.
 
وی، کتاب و کتابخوانی را یکی از نیاز‌های مهم و حیاتی بشر برای رشد علمی، فرهنگی و اخلاقی عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی برای رسیدن به یک جایگاه والا در بعد اخلاقی، فرهنگی و علمی نیازمند توجه ویژه به فرهنگ کتابخوانی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی و مبتنی بر ارزش‌های دینی، اخلاقی و فرهنگی معرفی کرد و گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی تألیف کتب با موضوعات متنوع هستیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که البته میانگین مطالعه در کشورمان مطلوب نیست و باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه فرهنگ سازی شود تا کتاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر تشکیل سبد فرهنگی هر ایرانی تبدیل شود.
 
امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که فرهنگ مطالعه باید به عنوان یک ارزش مهم در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه که دشمن علیه دین و ارزش‌های فرهنگی ما این گونه می‌تازد، مأنوس شدن جوانان ما با کتاب از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی علیه این قشر می‌کاهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کتاب باید موجب هدایت افکار و همچنین آگاه سازی مردم به ویژه نسل جوان شود، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه بهره گرفته شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که گسترش بی اندازه فضای مجازی بخشی از جامعه را به این سمت کشانده و از کتابخوانی دور کرده است، بیان داشت: باید متولیان و متخصصان فرهنگی، ضمن بیان آسیب‌های فضای مجازی به جامعه جوان، آن‌ها را بیشتر به سمت کتابخوانی سوق دهند.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که بسیاری از کتاب‌های گنجینه‌ای از مطالب ارزشمند و آموزنده برای جامعه ما است، خاطرنشان کرد: نباید گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب به فراموشی سپرده شدن گنجینه ارزشمندی، چون کتاب شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فراهم شدن تسهیلات مناسب برای خرید ارزان‌تر کتاب از سوی مردم تأکید کرد و افزود: متأسفانه افزایش قیمت کاغذ که موجب بالا رفتن قیمت تمام شده هر جلد کتاب شده، موجب شده تا مردم کمتر از این یار مهربان بهره‌مند شوند و بیشتر به فضا‌های مجازی روی آورده اند./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات