۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۰۹۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ماه رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن با قرآن کریم است

ماه رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن با قرآن کریم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قاریان قرآن کریم در قیامت مشمول رحمت الهی می شوند، گفت: فضیلت تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بی شمار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در مراسمی که در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) در حق کسانی که دارای پنج خصلت باشند دعا فرموده است.

وی افزود: به طور قطع یکی از دعاهای مسجاب، دعای پیامبراکرم(ص) در حق بندگان است که از روی محبت و دلسوزی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در حق کسانی که در عالم دنیا اهل پیش فرستادن زاد و توشه برای آخرت هستند دعا می کنند، ابراز کرد: مومنان در عالم دنیا به فکر زاد و توشه آخرت هستند و نسبت به قیامت بی تفاوت نیستند آنان در عالم دنیا به دور از غفلت زدگی تلاش می کنند آخرتی آباد داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دنیا مزرعه آخرت است، اظهار داشت: انسان در عالم دنیا کشت می کند و در عالم آخرت محصول کاشته شده خود را درو می کند این همان پیش فرستادن اعمال نیک به عالم آخرت است.

وی با استناد به آیه پایانی سوره مزمل، گفت: خداوند در این سوره بندگان مومنش را به پیش فرستادن برخی اعمال مانند قرائت قرآن کریم سفارش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی اهتمام ویژه ای به قرائت قرآن کریم داشتند، ابراز کرد: یکی از محبوب‌ترین اعمال نزد حضرت زهرا(س) قرائت قرآن کریم بود؛ ائمه اطهار(ع) هنگام قرائت قرآن کریم زمانی که به آیات بهشت می رسیدند مسرور می شدند اما در مواجهه با آیات قیامت حالت حزن به آنان دست می داد.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام حسین(ع) گفت: حضرت در شب عاشورا از دشمن امان گرفتند تا بتوانند یک شب دیگر در محضر خداوند به دعا کردن، قرآن خواندن، اقامه نماز و استغفار مشغول باشند؛ حقیقت این چهار عمل در عالم غیب بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات خداوند در روز قیامت به انسان فرمان می دهد قرآن بخوان بالا برو، ماه رمضان بهترین فرصت برای قرائت و انس گرفتن با قرآن کریم است اگر در این ماه کسی تنها یک کلمه از قرآن کریم بخواند گویی یک ختم قرآن را داشته است بنابراین کسانی که کل قرآن کریم را ختم می کنند ثواب میلیون ها ختم را نصیب خود می کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) در حق کسانی که اهل انفاق، استغفار، نماز، قرض دادن و قرائت قرآن کریم هستند دعا می کنند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات