۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۸۴۷۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

انسان با تفکر نسبت به خداوند معرفت پیدا می کند

انسان با تفکر نسبت به خداوند معرفت پیدا می کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان به وسیله تفکر می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا کند، گفت: هدف دین خداشناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حداقل‌ترین نتیجه دینداری رفتارهای بدنی است.

وی افزود: آن چیزی که در دین بیشتر مورد توجه است و تا نهایت ادامه دارد رفتارهای روحی و درونی است؛ انسان در بسیاری مواقع به سبب رفتار درونی دچار شرک خفی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه خداوند بهشت و جهنم را خلق کرد تا انسان به سوی او حرکت کند، اظهار داشت: عالی ترین اتفاقی که در بهشت رخ می دهد ملاقات خداوند است؛ در بهست عالی ترین اتفاق معنوی روحی در وحود انسان رخ می دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دین آمده تا انسان به واسطه آن ذهن خود را کنترل کند، گفت: زمانی که دین به یک برنامه حداقلی برای کنترل جسم تبدیل شود از چشم بسیاری از انسان ها می افتد در حالی که باید یه انسان ها گفته شود دین برای کنترل ذهن آمده تا انسان با فکر خودش بتواند بسیاری از اتفاقات را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه ظرف ذهن مغز است و از عجیب‌ترین نقطه بدن انسان به شمار می رود، عنوان کرد: یکی از فعالیت های بدن این است که وقتی سلولهای بدن می میرند به جای آن سلولهای جدیدی جایگزین می شوند از این رو جسم مدام در حال تغییر و تحول است در حالی که ژن همان است و تغییر نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: تنها سلولی که اگر بمیرند سلول دیگری جایگزین آن نمی شوند همین مغز است و اگر بخش عظیمی از آن نابود شود و تنها بخش بسیار اندکی از آن باقی بماند می تواند تمام اطلاعات کائنات را در خود جای دهد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: هدف از فکر غلط نداشتن این نیست که صرفا رفتار غلط نداشته باشیم بلکه هدف آن است که حال درونی انسان بد نشود و بتواند چیزهایی را با تمرکز در قلب کشف کند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان ظرفیت آن را دارد که به خداوند عشق بورزد، تصریح کرد: امام علی(ع) به قدری به خداوند عشق داشتند که در عبادت از شوق وصال نزدیک می شد جان دهند؛ این عشق همان امر قلبی است که ایشان کشف کرده بودند چیزی که در درون قلب همه انسان ها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انسان اگر ذهن خود را کنترل کند عاشقانه خدا را عبادت می کند؛ بنابراین هدف اصلی دین از قدرتمند کردن ذهن آن است که تحولی در درون انسان ایجاد شود تا انسان نسبت به خداوند معرفت قلبی پیدا کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات